divendres, 6 de novembre del 2009

Breu resum i valoració personal de la FMUAB 2009 (i altres temes de facultat)

Recollint la opinió majoritària a la facultat varem voler estar presents en la FMUAB.

Després del veto a EPA en la Comissió autogestionada de la Festa Major liderada pel SEPC
i la CAF, l'AJEC, a través del seu secretari general, ens va proposar adherir-nos a la festa que muntaria AJEC amb d'altres col·lectius vetats, marginats o menystinguts pels organitzadors de la Festa Major del SEPC i la CAF.

-Una setmana amb molta feina per la Festa Major-

Un dimecres, en una assemblea d' EPA, després de parlar-ho amb mi, va entrar l'Andreu (AJEC) i ens va proposar que ens suméssim a la seva festa
. Tot i les abstencions dels dos membres que no hi podrien ser (Joan Miquel i Gerard) i la meva decisió de no votar per vinculacions amb d'altres organitzacions estudiantils; la resta va votar que Sí i va quedar per majoria que EPA ens adheríem a la festa liderada per l'AJEC i Ganàpies. Això si. Li varem posar algunes condicions perquè EPA hi participés: que fos plural (de tots i per a tots), que hi hagués servei de neteja, seguretat, ambulàncies i garanties d'higiene. L' AJEC ens va exposar que la major part de la carrega de l'organització (i despeses) les durien ells, i que tindríem paradeta amb plafó; i barres, si volíem. Per tant, pintava bé. Uns dies més tard, una membre d' EPA que no va poder estar en aquella assemblea es desentenia de l'organització d'aquella festa si no era sostenible, si no es visualitzaven els col·lectius i si continuava sent un espai "de borratxera i punt". Cal recordar que a EPA respectem les posicions personals per desvincular-se d'un posicionament comú mentrestant això no vulgui dir que aquella persona actuarà en contra d'aquell posicionament decidit democràticament.

-Comunicat d' EPA: contra el veto del SEPC, nosaltres "fem la nostra"-

Tot i que jo no hi acabava de veure "tant bé" això de la festa major autogestionada, autogestionar-la era tot un repte. I contra el veto del SEPC, els membres d' EPA volien demostrar que el millor no és l'acció - reacció sinó el fer "la nostra". Però tampoc quedar-nos de braços creuats com he fet habitualment.

La membre que s'havia desvinculat ens va ajudar a suavitzar (per sort!) el comunicat sobre la FMUAB 2009 (i d'altres temes) que vaig acabar redactant jo per gust. També ens va imprimir uns cartells grocs molt macos per a la barra de cervesa d' EPA. Havíem quedat en l'anterior assemblea, que havíem de fer palès el veto i per tant, la principal raó per dur a terme una co-organització d'una altra festa a través d'aquell comunicat. Alhora havíem quedat, que en el mateix comunicat penjat al web, fora bo aprofitar per parlar de la nostra adhesió a la lluita del PAS, etc.

La major part de la feina durant la setmana va anar a càrrec de l'Oriol i meu, estant presents en les tres reunions de col·lectius, penjant cartells, repartint fulletons (per totes les facultats de la UAB menys Ciències, Traducció i Educació!), intentant contactar amb un grup de teatre perquè vingués a fer-nos una representació teatral a les 12h, etc. Fou normal que ens carreguéssim la feina d'organització i coordinació nosaltres, ja que la resta de membres fan dues carreres o treballen o ja s'havien desvinculat. L' AJEC, i sobretot, l'actitud de l' Espínola, van ajudar molt a muntar una bona festa major plural i "diferent". Tot i això hem fet masses campanes per una festa major que no es prioritària ni per nosaltres ni per EPA. Però volíem que sortís prou bé.

Al matí, l'Oriol i el David Rodríguez van muntar la paradeta amb barres i jo vaig repartir pamflets amb el Xavi Abad (AJEC) per tot el campus (bar de Lletres, etc.).

-Reunió amb el Degà, assemblea d' EPA i comissió del nou Consell d'Estudiants-

A les 10h tenia reunió amb el degà
per exposar-li noves idees per millorar el butlletí: un apartat per una web d'interès, etc. Tot mantenint l'estètica ja que com ell diu el butlletí ha de ser de lectura ràpida; per no cansar.

Després com a membre d' EPA vaig demanar-li unes quantes coses entre les quals: que en el pròxim ordre del dia de la pròxima Junta de facultat posés la Comissió contra Discriminacions (que ja li havia enviat la Júlia Mas d' EPA), i que ens agradaria que ens informés sobre quines partides s'han vist afectades per la reducció del pressupost de la facultat que EPA denuncia al seu web.

En aquella assemblea d' EPA varem ser-hi jo, el Joan Miquel i el Mochi. (aquest volia anar a la comissió pel Consell d'estudiants però havia d'estar a la reunió d' EPA per temes de paradeta, etc.). L'Oriol i el Gerard (EPA) van estar en la comissió de la Junta de facultat per crear el reglament del Consell d'Estudiants. Ells van estar allà, com a compromís als estudiants. Caldria preguntar-se perquè a les 12 (menys el Guillem i l'Andreu de la PEF que estaven al local de Ganàpies acabant d'organitzar l'endemà: FMUAB), cap altre membre de PEF (i) EPA -no dic tots, però UN més- no hi va poder ser. Fer això és fer "política de cadires buides", en teoria no es fa, però a la pràctica és el mateix.

-Els membres d' EPA a la paradeta amb barres-

Aquell mateix dia de la FMUAB 2009, el Mochi (el juntari independent, la (i) de la Coalició electoral, al qual li hem d'agrair la seva ajuda), l'Andreu Batlle IV, l'Oriol i jo varem fer molta feina.
També ens va ajudar molt veure companys de classe com el Xisco, l'Exposito, l'Anna Caballero, la Natàlia i la Nerea. Com també la meva germana i els seus amics, i part dels meus amics de Manresa. Molta feina i un xic d'estrès. Jo vaig fer una passejada per la tarda, però sinó des de les 8h fins acabar de desmuntar la nostra paradeta (amb barres de cervesa) i deixar net el nostre espai; vaig estar tot el temps allà: al Rectorat. L'únic espai que el SEPC (qui durant la festa va venir a amenaçar a gent de l' AJEC) ens van deixar muntar les paradetes i l'espai pels concerts.

-Reunió amb la Delegada d'estudiants (no hi va poder assistir ningú d' EPA)-

El dimarts, Ganàpies, i AJEC (també hi estava convidat un d' EPA però no varem poder anar-hi); es van reunir amb dos líders de la Comissió de la FMUAB del SEPC i la CAF, amb la Delegada d'estudiants com a "àrbitre" perquè no hi hagués algun tipus de batalla campal i es pogués negociar un lloc per uns i uns llocs pels altres. Després d'hores i hores, el SEPC va imposar la seva voluntat dient que acamparien: que la Cívica, Lletres i l'Hemeroteca eren "seves".

-Final de la festa (12h) i l'endemà: la mala consciència-

Durant el passeig per la FMUAB del SEPC i la CAF, vaig anar a visitar la gent d' AEP, ja que ells també ho havien fet amb la paradeta d' EPA; i també em vaig trobar el Degà qui devia analitzar la situació. Jo també ho faig a vegades, això d'anar a passejar per un lloc on hi ha merder, o s'organitza quelcom d'interès, amb un rol passiu analític. Sempre m'ha agradat. De debò. En aquell moment em vaig adonar (dos dies abans també me'n vaig adonar) que hi havia prou col·lectius que no havien estat vetats, per tant, que el veto fou polític.

En una passejada, es veu que la portaveu de la FMUAB 2009 del SEPC i la CAF va criticar la nostra festa major (mal gust! nosaltres no ho varem fer!) per ser la Festa del "PSOE" (si home! i nosaltres què?).
Ens ho va dir l'Oriol Ibàñez que va anar a dinar a la Plaça Cívica i ho va escoltar. També va escoltar rumors de que era la festa major de la Rectora i bla bla bla. Des del principi no teníem autorització de la Rectora (tant de bo!) i ho volíem fer perquè teníem dret a fer-ho no per cap conspiració de col·lectius "pro-Rectora" (que no ho som! Potser el col·lectiu Mapuche i els de Turisme si, però diria que no -sarcasme-...).

Tot i que les paradetes i la brutícia d'aquestes es va recollir avui he pujat al Rectorat i m'ha fet molta pena (tot i que hi havia menys "merda" que en l'altra festa) que no hi hagués garanties de servei de neteja, però potser l' AJEC ho va entendre de manera que la neteja hi seria, però del muntatge i no sobre aquella brutícia que és responsabilitat de cadascú. Caldrà valorar-ho en la pròxima assemblea d' EPA perquè és molt important aquest tema.

Durant la setmana també vaig assistir a l'acte de JEV-UAB sobre prostitució, vaig llegir la meva entrevista a Revista Campus Autònoma, etc.