divendres, 1 d’agost del 2008

La lluita de TMB va acabar en victòria sindical dels que tenen compromís

Jo encara recordo la xerrada que van fer a la UAB a la Sala Cinema. Un bon exemple de compromís.

CGT i ACTUB, els sindicats que van donar suport a la lluita pels dos dies, guanyen les eleccions sindicals parcials
Ara en les eleccions sindicals: un nou triomf del sindicalisme de classe, combatiu i assembleari, front el sindicalisme burocràtic, conciliador i pactista. Tot un exemple a seguir.
Comitè de conveni Transports de Barcelona (Per a Kaos en la Red) [20.06.2008 17:25]

CGT I ACTUB, ELS SINDICATS QUE VAN DONAR SUPORT A LA MOBILITZACIÓ PELS DOS DIES DELS CONDUCTORS D'AUTOBUSOS DE TMB, GUANYEN LES ELECCIONS SINDICALS PARCIALS I ACONSEGUEIXEN LA MAJORIA AL COMITÈ D'EMPRESA

Ahir, dijous 19 de juny, CGT i ACTUB, els sindicats a favor de les passades mobilitzacions pels dos dies de descans dels conductors de TMB, van aconseguir guanyar els dos delegats que es votaven en les eleccions sindicals parcials (Un delegat per a CGT i altre per ACTUB).

D'aquesta manera, la majoria del Comitè d'empresa passa a ser la dels sindicats que van donar suport als conductors i conductores en la seva lluita.

La relació de forces dintre del Comitè d'empresa queda així:

CGT: 8 delegats, ACTUB 6 delegats, 1 delegat independent (Tots aquests van estar participant i donant suport la mobilització)

UGT: 5 delegats, CCOO: 5 delegats i SIT: 4 delegats (Tots aquests no van donar la mobilització i es van posicionar en contra).

Durant els sis mesos de conflicte, tant des de la Direcció de TMB com des de les Direccions de CCOO, UGT i el SIT no es van cansar de repetir que CGT i ACTUB érem "minoritaris" en el Comitè d'empresa, oblidant-se interessadament que CGT i ACTUB ja érem llavors majoritaris en el col·lectiu de conductors. A partir d'ara, hem passat a ser majoritaris en tot el Comitè d'empresa.

Aquest canvi, evidentment, tindrà repercussions en l'actual negociació del conveni col·lectiu i posarà encara més fermesa en el costat dels treballadors i treballadores perquè la Direcció compleixi l'acord del 15 d'abril i s'aconsegueixi un bon conveni per a tots els col·lectius de Transports de Barcelona.

Adjuntem un Excel amb els resultats totals i amb els resultats per cotxera

"Hemos utilizado viejas armas de lucha que se estaban oxidando: la asamblea, la acción directa, los piquetes, el respecto y la democracia directa….y el éxito y el resultado de nuestra movilización demuestra que cuando los trabajadores utilizamos nuestras armas, y no las que desde el poder nos dejan utilizar, es mucho más probable que nuestras reivindicaciones se consigan".
"La gente de fuera de TMB que nos ha apoyado ha sido fundamental en esos momentos, igual que lo ha sido a la hora de expandir y radicalizar nuestra lucha, creo que sin ese apoyo el resultado de nuestra lucha habría sido muy diferente".

Som d'esquerres i privatitzem

El Gobierno da vía libre a la privatización del 30% de AENA

EFE
MADRID
El Consejo de Ministros ha aprobado el nuevo modelo de gestión para Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea (AENA), de tal forma que el 30% quedará en manos del capital privado, en tanto que las comunidades autónomas también podrán participar en la gestión de los aeropuertos más "complejos".

Durante la rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros, la vicepresidenta primera del Gobierno, María Teresa Fernández de la Vega, ha explicado que el nuevo modelo implicará la escisión de AENA en dos actividades claramente diferencias: gestión aeroportuaria y navegación.

La empresa gestora de los aeropuertos tendrá carácter estatal, si bien está previsto que alrededor del 30% del capital quede en manos privadas, al tiempo que se dará también entrada a las administraciones autonómicas en aquellos aeropuertos cuya gestión sea "especialmente compleja".

Post de Kaos en la Red: Nacionalitzarà el Banco de Venezuela?

Chávez nacionalizará el Banco de Venezuela propiedad del Grupo Santander
El Grupo Santander, con una previa decisión de vender el Banco de Venezuela pero mas tarde con un cambio de opinión, según Chávez será nacionalizado aún sin el consentimiento de la entidad española.

Kaos. Venezuela (Telesur) [01.08.2008 01:20] - 311 lecturas - 25 comentarios

El presidente venezolano, Hugo Chávez, anunció este jueves que nacionalizará el Banco de Venezuela, uno de los mayores del país y propiedad del español Grupo Santander, para lo cual pidió a sus dueños reunirse para fijar un precio.

"Vamos a nacionalizar el Banco de Venezuela. Hago un llamado (al Grupo Santander) para que vengan y empecemos a negociar", dijo el mandatario en un discurso transmitido por cadena de radio y televisión.

En una alocución en cadena nacional, Chávez dijo que supo que los dueños españoles del banco lo querían vender y que el Gobierno venezolano lo quiere recuperar para ponerlo al servicio de los venezolanos.

"Meses atrás me llegó la información que el Banco de Venezuela, que había sido privatizado hace varios años, lo estaban vendiendo los dueños españoles; que firmaron un preacuerdo entre el Grupo Santander y un banquero venezolano, luego el banquero venezolano necesitaba permiso del gobierno para adquirir un banco, porque no es cualquier cosa, y yo le mandé el mensaje a los españoles, no, y al banquero venezolano, no", explicó.

Agregó que "ahora el gobierno quiere comprar el banco, quiere recuperarlo porque es el banco de Venezuela, así se llama, el Banco de Venezuela, para ponerlo al servicio de Venezuela, porque ese banco da mucha ganancia, ¿pero a dónde se iba a esa ganancia? La ganancia se la llevan".

El Banco de Venezuela, cuyo accionariado controla el Grupo Santander, es uno de los más grandes del país y maneja inversiones por un valor cercano a los 500 millones de euros.

Santander cambió de opinión

Chávez dijo que, a través del vicepresidente de Venezuela, Ramón Carrizález, se le envió un mensaje al Grupo Santander mostrando el interés del Estado para realizar la compra, a lo cual la entidad financiera respondió que el banco ya no estaba en venta.

Por lo tanto, el mandatario hizo este jueves el anuncio público de que el banco se nacionalizaría y de que se iniciarían las negociaciones para pagar al Grupo Santander un precio justo por la entidad.

Chávez también señaló que esta decisión soberana venezolana seguramente causará una guerra mediática contra su persona y contra Venezuela.

"No faltarán los titulares de la prensa en España, que si Chávez afecta a España... para dañar las relaciones que acabamos de recomponer", dijo el presidente, aludiendo a la visita que realizó la semana pasada al rey Juan Carlos y al presidente del Gobierno español José Luis Rodríguez Zapatero.

Desde 2007, Chávez ha ordenado la nacionalización de las compañías de telecomunicaciones y de electricidad, de la siderurgia y de las cementeras Cemex (México), Lafarge (Francia) y Holcim (Suiza). Además, modificó las empresas mixtas con trasnacionales petroleras en la faja del Orinoco para controlarlas accionariamente.

Las nacionalizaciones en Venezuela se han siempre realizado tras alcanzar un acuerdo económico entre las partes.

Osip [2008-08-01 02:43:03]

Viva el socialismo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rosa [2008-08-01 04:55:23]

TODO EL PODER EN UN SOLO HOMBRE , CON UNA SOLA IDEA...ESO NO ES BUENO , PARA UN PAIS...EN MI OPINION , ES COMO EL PULPO , EXTENDIENDO SUS TENTACULOS A TODO LO QUE LE INTERESA, LUEGO , VA , LLEVANDO , PARA ,SI, Y APRETANDO ...Y APRETANDO...AHOGANDO , TODO LO QUE LE MOLESTA O CREA QUE LE ESTORBA...OJALA QUE ESTA NACIONALIZACION SEA , PARA EL BIEN DE VENEZUELA..PATRIA,PAZ,LIBERTAD Y VIDA......ROSA

Jaume d'Urgell [2008-08-01 07:59:26]

Hola,

Encontrarse en el ejercicio de una responsabilidad institucional como es la jefatura del Estado de la República Bolivariana de Venezuela exige profundos sacrificios... por ejemplo, en el campo de las relaciones diplomáticas (puesto que, lejos de lo que nos han contado, en cualquier país, la diplomacia es una verdadero lodazal).

Hace unos días, al ver a Chávez departiendo en tono "cordial" junto al cómplice, amigo y sucesor del dictador Franco, fueron muchos quienes levantaron su voz crítica --circunstancia que por otra parte, estimo legítima y democráticamente deseable--.

Ahora bien, lo dije entonces y lo repito ahora: confío en Chávez.

El presidente sabe lo que hace.

¡Salud!

[2008-08-01 12:11:52]

Venezuela hace muy bien en buscar nuevos clientes para su petroleo y el caso de la visita de Chavez a España, no sido para hablar de camisetas y otras chorradas, que algunos (medios) se dedican a propagar. Venezuela exporta el 70% de este producto a la america del norter EEUU Y CANADA y ciertamente estos paises inyectan Dolores a la economia de Venezuela a pronto pago, lo preocupante del tema es que el mercado venezolano no esta diversificado y depende cautelarmente de estos dos paises, asi mismo estan forzando la caida de Chavez por vias " antidemocraticas" incluyendo la amenaza militar. Diserfificar los riesgos y ampliarlos y la busqueda de nuevos clientes es clave en el Horizonte Venezolano, la autonomia economica y politica es un camino de riesgos para los intereses de EEUU y Venezuela hace muy bien en colocar sus productos en donde les de la real gana y en el caso del petroleo, el clientelismo los hay a millones: La propuesta de petroleo barato a España ( o mejor dicho a las empresas de España ) es un pelotazo socioeconomico - politico de tal calado, que la profundidad del mismo inclinara la balanza a devilitar el esquema extrategico de EEUU

[2008-08-01 12:40:45]

En el socialismo a vista de lo conocido en el siglo XX, aparentemente se solapaba con teoria marxista y autogestion de los trabajadores etc. Las empresas de este socialismo nunca estuvieron en manos de gestion social.
El patron estado lo controlaba todo, los trabajadores se limitaban a mirar la gestion y como todo el mundo a cojer sus salarios, lo que esta claro es que donde hay patron privado o estatal se generan plusvalias, el socialismo que genera plusvalor es un socialismo capitalista "o que es".
Los asalariados, los trabajadores de estas empresas nunca fueron cooparticipe de la gestion y repartos de beneficios, teoricamente Marx entre otros tema puntualiza que los que venden su fuerza del trabajo son los explotados y los explotadores son las rapiñas que acumulan rentas a costa del trabajadores " PLUSVALIAS" en el socialismo conocido tambien se explotaba a los currelas y las tasas de ganancia se reproduccian con el mismo esquema que en las economia de mercado. Con la caida de la URSS los antiguos dirigentes empresariales se quedaron con las empresas por cuatro perra gordas y hoy son multimillonarios,: Inventemos el socialismo de futuro, y la historia para los libros y aprenderemos todos lo mal que a funcionado el socialismo supuestamente marxista

[2008-08-01 13:01:05]

Nacionalizar pagando es un buen negocio para los capitalistas, por que no expropia sin indemnización?, porque Chavez, no es socialista hace una gestión capitalista de la economía venezolana, si alguno a eso lo quereis llamar socialismo, Zapatero tambien se llama socialista.

Por sus obras los conocereis, y aunque pueda ser una medida progresiva , no es socialista pagar a un banquero, ni entregar a guerrilleros de las Farc a Colombia
.
Los que defendeis a Chavez dicendo que es un revolucionario, sois los peores ciegos, los que no quieren ver

[2008-08-01 13:20:01]

Chavez no es Marxista el mismo lo dice, el hecho revolucionario de Chavez es que quiere la plena independencia de su pais en contra de los intereses economicos de los yanquis intentar y lograr esta independencia hoy dia es lo mas revolucionario, politicamente estan intentando relanzar la economia Venezolana pais en la que su poblacion esta avanzando en medios de consumo y ampliando la posibilidad de la mejota de vida de los venezolanos hoy esto es ser revolucionario, e revolucionario de librillo abunda en cantidad que aburren al personal . Venezuela es un pais anclado en la explotacion de los intereses de los del norte, y tal como esta el patio en las izquierda analista y poco concreta y libresca. Venezuela avanza en su proyecto Bilivariano y lograr la total independencia de la bota yanqui, no sabemos si CVhavez es socialista o no , pero lo que esta claro es que se enfrenta a los intereses del capitalismo global y en todo caso si estos intereses fracazan intentar entrar en este capitalismo y cojer algo de la tarta. En Europa consumir se llama consumismo y todos contentos , pero en america del sur consumir es una palabra de ricos, haci que si los venezolanos pueden consumir mas , aunque algunos se lamenten esto es revolucionario

[2008-08-01 13:23:39]

Buena noticia, pero no olvidemos que el proyecto de Chávez es de momento socialismo dentro de una economía capitalista. Chávez tiene el poder político y el enemigo el poder económico. No obstante la política de Chávez es, tal y como está el continente americano, una excelente noticia para su pais, una democratización considerable. Los marxistas leninistas (principalmente los del PCV) observamos el proceso y en la medida que se nos necesite ahí estaremos para dar el último paso hacia el socialismo y el comunismo, si eso es lo que Chávez realmente pretende.

eusebio [2008-08-01 13:28:40]

La nacionalizacion no es un paso previo al socialismo. Ni Mitterrand ni Gonzalez daban pasos hacia el socialismo y nacionalizaron.
La nacionalizacion solo es u paso, si va acompañada del control obrero sobre las produccion. Es esta la que cuestiona la esencia del poder burgués omnimodo sobre la produccion.
De hecho, se puede avanzar al socialismo sin expropiacion pero instaurando el control obrero sobre la produccion, la apertura de libros de cuentas -todos sabemos que hay doble contabilidad-, etc. Aunque tarde o temprano se va a chocar con el burgues y su estado, puesto que no aceptan ningun control sobre sus decisiones.
Es muy recomendable estudiar el pasado, en concreto las revoluciones -que la hubo- anteriores como la portuguesa del 74 o el Octubre del 69 italiano, que hicieron experiencias de control obrero, iban hacia el socialismo y perdieron.
Por otro lado, no confudamos control obrero con cogestion. Esta ya existe en muchas empresas alemanas y solo sirver para corresponsabilizar a los dirigentes sindicales de la explotacion capitalista y corromperlos con carguitos.
La nacionalización en si misma no es ningun avance hacia el socialismo, si no va bajo control obrero, de los ctes, de los consejos o de los sindicatos, si no va acompañada de la expropiación de los sectores fundamentales de la economia, si no va acompañada del establecimiento de mecanismos de planificacion democrática de la economia.
Si no es así... es una medida burguesa más.

[2008-08-01 14:00:31]

¿Sería posible alcanzar el socialismo en Venezuela mediante el asalto al palacio de invierno? NO
¿Lo sería por etapas? SI

¡Chávez, sigue así

dijous, 31 de juliol del 2008

Segons la Malla.com ha caigut primer CiU

CiU es desmarca en el procés negociador pel desplegament de l'Estatut
El front polític català s'esquerda

El front polític català s'esquerda

El conseller d'Economia, Antoni Castells, ha acusat aquest dijous al líder de CiU, Artur Mas, de "disparar" contra l'executiu català en la negociació del nou model de finançament autonòmic i ha invocat als partits polítics d'aquesta comunitat "a anar tots junts davant el Govern de Madrid". El secretari general d'ERC, Joan Riado, demana a CiU que "no caigui en la temptació de trencar el front comú". El diputat de CiU, Francesc Homs, reitera que si el tripartit no presenta un nou model de finançament per a Catalunya abans del 9 d'agost, la formació nacionalista i conservadora presentarà la seva pròpia proposta.

Castells ha remarcat que "ara només hi ha d'haver un equip, que és el de Catalunya" i ha emplaçat a Mas "a que resisteixi la temptació de pensar només en clau partidista". "Ara no és el moment de ficar-nos gols en pròpia porta", ha afirmat, dirigint-se a Mas, qui ahir va anunciar que presentarà una nova proposta de finançament en cas que el 9 d'agost, data límit que marca l'Estatut per establir el nou model de finançament per a Catalunya, no hi hagi una proposició consensuada pel front comú català. Castells ha reiterat que ara no és el moment de barallar-se, "sinó d'anar junts en les difícils negociacions" que haurà d'afrontar la Generalitat en els pròxims dies. Castells ha recordat que l'executiu presidit per José Montilla ja va presentar una proposta el mes d'abril passat i que ara cal treballar per poder formular una altra conjunta.

El secretari general d'ERC, Joan Ridao, s'ha referit al que ell ha percebut com "una vetllada amenaça" del líder de CiU, Artur Mas, de trencar el front comú català per negociar el sistema de finançament, en unes declaracions que va fer ahir al matí. "Vull dir-li a CiU que ara toca fermesa, i espero que ningú tingui la temptació d'esquerdar o trencar la unitat dels partits catalans", ha dit el republicà.

Balanç "absolutament decebedor" de la bilateral
Segons Ridao, el màxim que es pot dir de la reunió de dimecres de la Comissió Bilateral Estat-Generalitat és que "va haver-hi un tímid avanç", però ERC considera que globalment es manté la "situació de bloqueig", i que el balanç és "absolutament decebedor" ja que hi ha "un retard morós" en els traspassos i una "total falta d'agilitat" a l'hora d'acordar-los. El secretari general d'ERC veu com problema de fons que hi ha una "absència de lleialtat institucional" per part del govern del PSOE, i això fa que les competències importants que han de ser traspassades com preveu l'Estatut "segueixin sense materialitzar-se".

CiU insisteix a presentar una proposta el 9 d'agost
El diputat de CiU al Parlament, Francesc Homs, ha afirmat aquest dijous que encara han d'acordar amb el tripartit les grans xifres del finançament autonòmic, l'anomenada 'arquitectura' del nou model, per defensar-ho conjuntament davant el Govern. Homs ha recordat que l'acord ha d'arribar abans del 9 d'agost, segons es preveu en el nou Estatut, i que el "front comú" forjat pels partits catalans a final de maig té per objectiu arribar a un acord abans d'aquesta data. El diputat nacionalista ha assegurat que, en el cas que no hi hagi pacte, "compliran amb l'acordat" i la seva formació presentarà la seva pròpia proposta. En aquest sentit, Homs creu que les crítiques del secretari general d'ERC, Joan Ridao, i del secretari d'organització del PSC, José Zaragoza, a la proposta de finançament de CiU són "irresponsables" i ha recomanat als republicans que "deixin de fer de 'palanganeros' del PSC". El dirigent de CiU ha insistit en la necessitat de forjar un acord per no mostrar-se "febles" davant l'Estat i per evitar que puguin dir que "només rebutgem les propostes sense proposar cap alternativa".

Jo també vaig firmar-ho

Notícia de Kaos en la Red sobre SOM LO QUE SEMBREM.

El tema lingüístic

El president del Consell Valencià de Cultura va signar el 'Manifiesto' espanyolista sense haver-lo llegit


Agredeixen un carter a Mallorca per parlar català

El que ja sabíem (Racó Català)

Independentistes i federalistes sumen més d'un 50% al Principat

Segons l'enquesta del mes de Juliol del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat, davant la pregunta "Quina creu que ha de ser la relació amb Espanya", un 16.1% ha respòs que un Estat independent, i un 34.7%, un Estat federal. Junts, sumen un 50.8%. Aquesta dada és molt important, doncs en el cas d'una votació per a la independència a cara o creu, és a dir, a sí o no, el vot federal es potencialment un vot independentista.

Un 37.0% dels enquestats ha contestat una autonomia, i un escàs 6.1% una regió d'Espanya. Un 5.2% no ho sap i un 0.5.% no ha contestat. L'enquesta ha estat feta sobre una mostra de 2000 persones, a un nivell de confiança del 95.5% i un marge d'error del +/-2.73%, sobre població major d'edat del territori del Principat de Catalunya. Cal dir que de les 2000 persones entrevistades telefònicament, 744 són de Barcelona, però a l'hora de fer la ponderació, compten com a 1496 de les 2000.

Aquest 16.1% d'independentistes (i 34.7% de federalistes) s'estratifica en un 14.1% (i 35.8%) a Barcelona, 22.6% (i 33.2%) a Girona, 22.3% (i 34.1%) a Lleida, i un 21.2% (i 28.7%) a Tarragona. Per sexes, un 15.6% (i 45.5%) els homes, i un 16.5% (i 24.7%) les dones. En quant a l'edat, en la franja de 18 a 34 anys, hi ha un 18.8% d'independentistes (i 32.4 de federalistes), a la de 35 a 49 un 17.5% (i 35.9%), a la de 50 a 64 un 12.9% (i 41.3%), i finalment a la de més de 65 un 14.1% (i 29.7%).

Altres notícies: L'alcaldessa de Mequinensa demana que es 'dignifiqui' l'ús del català,
Principat i Illes Balears també fan front comú per un finançament just, Més del 50% dels valons estarien d'acord a unir-se a l'Estat francès si Bèlgica es dissol i L'Ajuntament d'Arenys de Munt hissarà l'estelada el proper 11 de Setembre

dimecres, 30 de juliol del 2008

Que estrany

Solbes apuesta por la moderación salarial ante la subida del desempleo

"Es mejor tener más empleo que subir un poco los sueldos".- El vicepresidente admite que existe riesgo de "crecimiento cero"

Vaja, que tenim el rollo de sempre. Com si des de fa 30 anys no hi hagués moderació salarial!

Això si, els empresaris no els toquem.

Sócvirginiano.es

Nou link: sócvirginiano.es per entrar als posts meus sobre el tema. No hem faig un nou bloc a part perquè aquest el vaig crear per centralitzar tot allò que escric tot i que en realitat és fals.

Surto a la Web de Marea Azul com a Web amiga: http://www.marea-azul.es/webs/webs.html

Dues campanyes de la plataforma PETIC

Firma en defensa del Ter: http://www.efirmas.com/49304/

Firma en defensa d'una vegueria per la Catalunya Central, d'un millor campus universitari, en contra dels acomiadaments de treballadors a la zona, etc.: http://www.efirmas.com/49338/ver.html

Les dues cares de la moneda. Quina cara han ensenyat avui les televisions espanyoles?

Renyer (ERC) presenta una denuncia después de que hayan aparecido pintadas en su casa con símbolos fascistas

BARCELONA, 30 Jul. (EUROPA PRESS) -

El militante de ERC Jaume Renyer, que fue candidato a la presidencia del partido por Esquerra Independentista en las primarias que hicieron los republicanos en junio, denunció hoy ante los juzgados de Tarragona una denuncia porque han aparecido pintadas en la pared de su domicilio.

En un apunte en su blog recogido por Europa Press, Renyer concretó que, por tercera vez en el último mes y medio, aparecen símbolos fascistas, y también la inscripción 'puta ETA' en la pared de su casa.

Renyer aseguró que estas pintadas no son un hecho aislado, y las atribuyó al "odio escampado por los medios de la 'brunete mediática'" en contra de Catalunya. Dijo que estas acciones son actos de "violencia de baja intensidad" que tienen como propósito "atemorizar a la población" para "descartar opciones políticas que no encajan con el orden establecido".

AMPL.-Lluís Suñé (ICV) se disculpa por instar a apadrinar niños extremeños y dice haber recibido "amenazas de muerte"

BARCELONA, 30 Jul. (EUROPA PRESS) -

El candidato de ICV-EUiA por Tarragona a las elecciones generales y concejal en Torredembarra por Alternativa Baix Gaià, Lluís Suñé, se disculpó hoy por haber instado a apadrinar a niños extremeños en un apunte en su blog.

En declaraciones a Europa Press, Suñé aseguró haber recibido "amenazas de muerte" a través de su blog en Internet y mediante llamadas telefónicas durante los últimos días por haberse hecho eco, en su blog, de esta campaña, cuyo lema es "Sos. Extremadura needs you'.

"Reconozco que fue un mal comentario", afirmó Suñé, quien dijo que de momento la Junta de Extremadura no se ha puesto en contacto con él, pero reitera sus disculpas hacia el pueblo extremeño. Pese a ello, expresó: "No pediré perdón a los que están utilizando políticamente este tema".

En dicho cartel, aparecen dos niños, medio desnudos y con la cara y el pelo sucio, y en la parte inferior, dice: "Un 8,7% del PIB catalán no es suficiente. Apadrina un niño extremeño por 1.000 euros al mes". Bajo el cartel, en la parte inferior izquierda, aparece el logotipo del Gobierno de España, y también el de Unicef, la organización de las Naciones Unidas (ONU) a favor de los derechos y la protección de la infancia.

RECIBE LLAMADAS TELEFÓNICAS AMENAZANTES.

"Me han dejado varios comentarios con insultos y amenazas de muerte, y ya he prohibido que escriban en el blog", explicó Suñé, por lo que no descarta tomar acciones legales, si así fuese necesario. "Algunos anónimos me han llamado a casa por teléfono amenazándome a mi y a mi familia", añadió.

"He guardado las direcciones IP que muestran el origen de los mensajes y si todo esto acaba yendo a juicio, me defenderé", dijo Suñé, después de que la Junta de Extremadura anunciara acciones legales contra el dirigente ecosocialista.

El concejal, además, indicó que "asume" la culpa por hacerse eco de la campaña, aunque dijo que se ha pasado "de una broma interna sin mala intención a algo muy excesivo". También pidió perdón "a todos aquellos a quienes haya podido ofender, sobre todo a los extremeños", y aseguró que colocó la desafortunada entrada en su blog "desde un punto de vista irónico, sin buscar enfrentamientos con nadie.

DICE QUE UTILIZÓ "LA IRONÍA".

Por otra parte, esta tarde, Lluís Suñé hizo un apunte en su blog en el que explicó que, en la entrada que hizo en la que se hizo eco de esta campaña, utilizó "la ironía, como respuesta a una situación ridícula, pero cansina, que plantean algunos políticos, y, sobre todo, algunos medios de comunicación".

Además de esta entrada en su blog, Suñé optó por eliminar hoy el apunte que hizo sobre la polémica campaña en la instaba a apadrinar niños extremeños.

Suñé lamentó hoy que se acuse a Catalunya de "hacer desaparecer la lengua castellana y de ser insolidarios con el Estado", algo que los habitantes de Catalunya saben que "es falso", porque son conscientes de las aportaciones que han hecho a esta comunidad autónoma "las culturas del mundo" y las "diversas lenguas".

"En ningún caso he querido herir la sensibilidad de nadie, y publicar el cartel no ha sido acertado, pido disculpas al pueblo de Extremadura", concluyó Suñé en su apunte.

El govern aprova sense ICV l'avantprojecte de la llei d'educació (Vilaweb)

Els ecosocialistes consideren que no iguala en obligacions centres públics i privats

El govern ha aprovat avui l'avantprojecte de la llei d'educació (LEC) que, entre unes altres mesures, ha de dotar d'autonomia els centres a l'hora de decidir d'aplicar o no la tercera hora d'espanyol. Però l'aprovació s'ha fet sense el suport d'ICV que, per primera vegada en la lesgislatura, discrepa d'una decisió de l'executiu. Els ecosocialistes diuen que la llei 'no recull l'esperit de l'acord del pacte nacional per a l'educació'.

El conseller d'Educació, Ernest Maragall, s'ha felicitat per l'aprovació avui al conselle executiu de l'avantprojecte de la LEC. Diu que modernitza l'educació, en fixa els objectius, crea l'agència d'avaluació i atorga més autonomia als centres entre d'altres aspectes.

Pel que fa a les crítiques rebudes, Maragall, ha assegurat que en el procés d'elaboració s'hi han tingut en compte els sectors implicats i que, si volen, podran presentar les seves queixes quan la llei es debati al parlament.

ICV no dóna suport a la llei

Els ecosocialistes tenen clar que no donaran suport a la normativa tal com està redactada. Consideren que la desaparació del concepte 'públic' en un dels punts és una concessió a l'escola concertada i, per això, denuncien que la normativa no iguala en obligacions centres públics i concertats tot i rebre, igualment, diners de l'administració.

En aquest sentit, la portaveu i diputada d'ICV, Dolors Camats, va dir ahir que la llei no recollia l'esperit de l'acord del pacte nacional per l'educació, 'especialment en allò que fa referència a establir un servei que acabi amb la doble xarxa, la privada i la pública.' Camats, que pensa que amb més temps s'hagués aconseguit un acord amb tota la comunitat educativa, va dir que ICV presentaria esmenes en el tràmit parlamentari de la llei, que començarà al setembre. 'La llei ha d'establir garanties per a la gratuïtat i la corresponsabilització de tots els centres finançats amb fons públics', deia la diputada.

La posició de CiU

CiU, que ha qualificat de 'lamentable' la posició d'ICV, espera que el govern resolgui les seves diferències i 'sigui capaç de consensuar una llei tan important'. La diputada convergent Irene Rigau ha dit a VilaWeb que aquesta llei 'ha de durar molts anys i que per tant ha de ser una llei de país, amb el màxim suport dels partits polítics'. Per Rigau, si ICV no canvia de posició 'haurem de pensar que Iniciativa no vol una llei de país, sinó una llei de tripartit'.

La tercera hora

Mitjançant una ordre publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), el govern ja va endarrerir un any l'aplicació de la tercera hora d'espanyol, per així tenir temps d'aprovar la llei d'educació, però a principis d'aquest mes una interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ordenava als centres de primària de programar la tercera hora el curs vinent. El departament d'Educació no ha recorregut la interlocutòria perquè considera que no es contradiu amb l'ordre publicada. Per al govern, doncs, és important d'aprovar avui l'avantprojecte de llei perquè blindarà el català com a llengua vehicular d'aprenentatge.

Rebuig dels sindicats

El sindicat majoritari de l'ensenyament públic, USTEC-STEs, ha tornat a reiterar el rebuig a l'avantprojecte i ha anunciat mobilitzacions de cara al començament del proper curs, inclosa la convocatòria de vaga per al mes d'octubre. En un comunicat, USTEC-STEs critica que el text doni per fet que, 'per millorar el nostre sistema educatiu, només cal canviar la gestió dels centres públics i fer-la el més similar possible a la dels centre privats', cosa que fomenta la competitivitat entre el professorat i entre els centres, segons diu el sindicat.

USTEC-STECs es queixa de la poca intervenció que han tingut els sindicats representatius en les negociacions de l'avantprojecte de la llei, les quals qualifica de 'farsa' i 'operació d'imatge davant l'opinió pública'.

Una altra queixa del sindicat és que l'avantprojecte manté vigents la majoria d'aspectes que havien estat rebutjats pel professorat durant la vaga del passat 14 de febrer: 'un model empresarial de gestió dels centres públics, la desregularització de les condicions laborals del professorat i un servei educatiu d'interès públic al servei dels interessos privats.' El sindicat no entén com es vol aprovar una llei que ha estat rebutjada públicament per tanta gent.

Finalment, USTEC-STECs posa en dubte la legalitat dels canvis en les condicions de treball del professorat perquè considera que són substancials i no s'han sotmès a cap 'procés real de negociació col·lectiva'.

Comissions Obreres també ha mostrat el seu rebuig a l'avantprojecte i ha criticat que aquest s'hagi dut a aprovació sense haver demanat un informe preceptiu al Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (CTESC), tal i com preveu la mateixa llei i també l'estatut; un gest que ha qualificat de 'molt greu'. Segons CCOO de Catalunya, el govern 'no tindrà capacitat moral per exigir altres compliments de l'estatut si és el primer a incomplir-lo'.

Els estudiants, en contra

Cinc entitats sindicals s'han reunit avui a migdia davant el Palau de la Generalitat per signar un acord anomenat 'Per l'educació i contra l'apartheid escolar'. Les cinc entitats sindicals, l'Associació d'Estudiants de Formació Professional (AEFP), l'Associació d'Estudiants Progressistes (AEP), l'Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC), Acció Jove de CCOO i Avalot d'UGT, han volgut escenificar el rebuig a la LEC aprovada aquest matí al consell de govern.

dimarts, 29 de juliol del 2008

ICV vota No a la LEC i critica la ilegalitat del Govern central en la desinversió

Saura denuncia ante la ministra Salgado un "problema de resistencia a desarrollar el Estatut"

Almenys són social demòcrates i tenen una mica de vergonya. La LEC de les concertades i de CiU i del social liberalisme del PSC i ERC és de dretes. Gràcies EUiA i ICV.

El Govern aprueba sin el apoyo de ICV la ley de Educación y agradece a CiU su "responsabilidad"

Una genial intervenció de Risto mejide el 2006

Solidaritat catalana (me l'he trobat en un Space)

Español?

¡¡YO QUIERO SER SOLIDARIO!!

No quiero ser diferente, pero sí quiero ser y tener las mismas
condiciones de vida que todos los españoles...

QUIERO: Que mi I.P.C. (último) del 4,1 sea el de la media de toda
España, o sea, el 3,8. (Cada año es superior y me aleja del resto
de los españoles).

QUIERO: Que una vivienda en Barcelona, valga lo mismo que otra en
cualquier punto de Extremadura. El costo de una en Barcelona me
permitiría comprar tres, vivir en una y alquilar dos y así
conseguiría incrementar mis ingresos.

QUIERO: Que el agua que en una urbanización próxima a Valencia
cuesta 0,2 EUR valga igual que la que yo pago: 18 EUR

QUIERO: Que el billete ordinario del Bus de Zaragoza con costo de
0,75 EUR, sea lo que me cuesta a mi que ahora pago 1,15 EUR.

QUIERO: Que el impuesto de Transmisiones Patrimoniales del País
Vasco, que ahora está exento, sea igual para mis hijos cuando
hereden (si es que lo logran), que en Cataluña tiene un escala
semejante a la del I.R.P.F.

QUIERO: Que la ITV, que en Melilla cuesta 19 EUR sea la que yo
pague en vez de los 44,65 EUR que yo desembolso.

QUIERO: Que de las seis salidas que tiene por ejemplo la ciudad de
Madrid sean de pago al menos cinco, como ocurre en Barcelona y no
gratuitas como ahora.

QUIERO: Que cuando mis hijos empiecen el curso tengan los libros de
texto gratis como en Extremadura y no gastarme entre 200 y 300
euros como ahora.

QUIERO: Que la red de autopistas que atraviesa Andalucía sea
totalmente de pago y carísima como la que cubre Cataluña, y no
gratuita como ahora a pesar de que la densidad de tráfico es una
20ª parte de la de las autopistas catalanas.

QUIERO: En definitiva ser igual. Como pensionista tengo unos
ingresos idénticos que cualquier otro semejante a mi en, p.e.,
Valencia de Alcántara.


POR ESO, cuando yo sea igual que todos los españoles, con todo lo
que me sobre, gustosamente ¡¡¡ SERÉ SOLIDARIO!!!

Comentari d'un post de Kaos en la Red

Del post de Kaos en la Red sobre les declaracions de Saura criticant l'estalinisme: Algunas lecciones sobre las declaraciones de Saura

Els meus dos comentaris:

Dues coses (1 i 2) de Joan Gil Oliveras [2008-07-29 17:48:52]

D'entrada aquells que diuen que Kaos no ha de permetre que aquest home opini em donen vergonya aliena. Són aquells que parlen de llibertat d'expressió quan aquesta s'acota a la seva manera d'entendre les formes de comunicació i expressió, el seu llenguatge i la seva "ètica". De cap manera, aquest col·laborador pot ser censurat. La seva opinió dona pluralitat a Kaos en la Red.

La meva opinió, que al cap i a la fi és del que es tracta, de debatre, i no de posar verd al que opina; (ho dic per experiència personal), estic bastant d'acord amb tot el que diu l'anònim "No traicionar".

És cert, que si es critica Stalin. Que per mi, amb totes les violacions de Drets Humans que va fer no em pot mereixer la meva acceptació, respecte i gratitud ja que gràcies a ell el <<>>, i per tant, un comunisme a més llarg terminino va funcionar. Massa mala consciència al darrere com per dur un projecte "semi-comunista", com l'estalinista (que per mi és estatalisme, i capitalisme burocràtic), a l'èxit. D'entrada, els DD.HH. ja confirmen que Stalin no l'hem de valagloriar. I després perquè la URSS no va entendre que hi havia diversos procesos socialistas (Europa tal com va dir Gramsci - aquest si que era un crack - era diferent a la URSS per com copiar el mateix model de revolució i de model d'estat no nacional, almenys a curt termini).

No obstant, fins i tot de Stalin, es poden extreure grans conquestes com la idea dels plans quinquennals o d'altres, tot i que en el seu context.

Ah! I estic bastant cansat dels trostkistes, que després es passen a l'altre banda, dels independentistes radicals que després els veus a CiU i de tota aquesta tropa que no vol un debat realment plural al si de la Esquerra. Sobretot, d'aquests últims.

El Manual del Bon Revolucionari ja cansa.

dilluns, 28 de juliol del 2008

Post de Kaos en la Red enviat per mi

Plataforma per la Llengua proposa fer denúncies contra Telecinco
La Plataforma per la Llengua es posiciona davant dels dèficits de l’estat espanyol pel que fa al reconeixement del català i critica els trets de racisme lingüístic del “Manifiesto por la lengua común”
Joan Gil Oliveras (col·laborador Plataforma per la Llengua) [28.07.2008 19:11] - 7 lecturas - 0 comentarios


Després de la proposta popular del boicot a Telecinco, la Plataforma per la Llengua engega aquest queixes. Firma!

Extret integrament de la seva plana web:

La Plataforma per la Llengua denuncia els forts dèficits democràtics de l’Estat espanyol en matèria d’igualtat de drets lingüístics dels seus ciutadans. Davant les darreres manifestacions sobre la situació lingüística a l’Estat espanyol, l’organització proposa l’enviament de cartes a Telecinco per queixar-se del racisme lingüístic que sosté la cadena i que és impropi d’un mitjà amb concessió d’ús de l’espai radioelèctric públic. http://plataforma-llengua.cat/telecinco

Arran de les darreres manifestacions sobre la situació lingüística a l’Estat espanyol i el reconeixement de la llengua catalana, com també de les notícies que apunten a una retallada de l’Estatut de Catalunya en matèria lingüística per part del Tribunal Constitucional, la Plataforma per la Llengua creu necessari recordar i fer explícit el context legal d’anomalia democràtica que pateix encara la llengua catalana i els ciutadans que formen part d’aquesta comunitat lingüística dins el marc de l’Estat espanyol. Encara que aquest context no justifica certes actituds, aquestes sí que es veuen emparades per un marc legal discriminatori i “excepcional”.

Inferioritat de drets del català. Constatem l’impediment que suposa actualment l’estructura i legislació de l’Estat espanyol per assolir els mínims democràtics d’igualtat entre els ciutadans que en formen part, segons la llengua que els és pròpia. L’Estat, amb el suport legal de la Constitució, continua consagrant uns privilegis a la comunitat lingüística castellana per damunt de les altres comunitats lingüístiques, en contra dels principis d’igualtat de tots els ciutadans davant de l’Estat. L’Estat espanyol fa un tractament discriminatori davant dels ciutadans. Per exercir els propis drets davant de l’Estat cal de manera indispensable el coneixement del castellà, drets que no es poden exercir plenament amb el coneixement del català. S’esdevé un “racisme lingüístic”. L’Estat no permet exercir plenament els drets des del català però facilita les eines per fer-ho des d’una altra llengua.

Multilingüisme. El castellà ha d’ésser una eina per obrir-nos al món, a la comunicació i a la diversitat cultural, però el seu coneixement no ha d’ésser un requisit indispensable per exercir els nostres drets dins l’Estat i no poder-los exercir en les mateixes condicions per al català. Cal una gestió de les llengües que es parlen a Catalunya per part de l’administració pública, per garantir el multilingüisme i la identitats de totes les comunitats culturals de Catalunya en el marc d’una societat amb el català com a llengua comuna. La Constitució espanyola no tracta en igualtat de condicions les diverses llengües cooficials de l’Estat, i existeixen disposicions i actuacions de l’Estat que perpetuen la superioritat de drets del castellà sobre les altres (és el cas de les 149 normatives que imposen únicament el castellà en l’etiquetatge de productes).

Excepcionalitat internacional. Els processos de transició democràtica en les societats avançades han “democratitzat” també el reconeixement equitatiu dels ciutadans davant de l’Estat pel que fa a la llengua de manera inequívoca en tots els àmbits. En són exemples significatius: Bèlgica (procés culminat el 1962), el Canadà (1867-1982) o la República de Sud-àfrica (amb la nova Constitució de 1996). La situació legal del català és excepcional en el context dels països democràtics i desenvolupats i dins la Unió Europea. Per bé que hi ha altres llegües pròpies europees menys reconegudes, no hi ha dins la Unió Europea ni dins el context de països democràtics desenvolupats una llengua pròpia tan parlada i tan coneguda a nivell escrit i oral com el català que no sigui oficial a l’Estat en les mateixes condicions que les altres llengües plenament oficials d’aquest. L’Estat espanyol consagra una situació excepcional.

Bilingüisme asimètric. El criteri de majoria, que justifica la superioritat d’una llengua respecte a les altres, imposa també un bilingüisme asimètric exclusiu de les comunitats on hi ha d’altres llengües pròpies. Es dóna la paradoxa que no només és inexistent el plurilingüisme oficial de l’Estat, propi de la resta de contextos estatals comparables, sinó que per assegurar l’hegemonia i la superioritat d’una llengua només els ciutadans i ciutadanes d’altres llengües estan sotmesos al règim oficial bilingüe.

Finalment, creiem que els governs i la societat hem d’encendre les llums d’alarma davant el radicalisme nacionalista que algunes persones, entitats i empreses espanyoles estan promovent, negant la igualtat de drets dels ciutadans de l’Estat espanyol en funció de la pertinença lingüística i que parlen en termes de racisme lingüístic. L’anomenat “Manifesto por la lengua común”, en referència al castellà i promogut pel diari El Mundo, te trets de racisme lingüístic i reprèn aspectes de la política lingüística del tardofranquisme.

Entre els signants al manifest destaca el mitjà televisiu Telecinco, que ha ofert els seus mitjans per a la difusió d’aquest discurs discriminatori. Creiem que aquest posicionament ideològic és impropi d’un mitjà de comunicació privat en règim de concessió de l’espai radioelèctric públic, ja que aquest mitjà té el deure de promoure els valors democràtics, de tolerància i de protecció i respecte a les minories. Per això, La Plataforma per la Llengua ofereix l’oportunitat als ciutadans a expressar el seu desacord amb Telecinco enviant una carta a través del lloc web:

http://plataforma-llengua.cat/telecinco/

Manifiesto a favor del plurilingüismo

Article del Público:

Un grupo de catedráticos y profesores de varias universidades constata que el castellano, lejos de estar en peligro, mantiene tales ventajas sobre el catalán, el gallego y el euskara que su exacerbada defensa sólo puede tener un móvil ideológico.

Asistimos en estos días a una nueva oleada de nacionalismo lingüístico español de la que el principal botón de muestra es el Manifiesto por la lengua común que ha promovido una veintena de intelectuales de prestigio. El texto en cuestión se asienta en certezas que nacen de aquello que, al parecer, no puede someterse a discusión, como ocurre, por lo demás, en muchos ámbitos de la vida de un Estado que presume de su condición democrática. En las disputas correspondientes adquiere singular relieve la Constitución de 1978, producto de un pacto en el que, en ámbitos sensibles como éste, se impusieron normas sin recabar la opinión de los afectados. Aun en el caso de que aceptásemos la condición inequívocamente democrática del referendo constitucional de aquel año, habría que preguntarse si tres decenios después no es legítimo reclamar, en sentido bien diferente del que invocan los promotores del manifiesto mencionado, una revisión de las normas entonces instituidas. Las cosas como fueren, es significativo que la nueva oleada de nacionalismo lingüístico español prefiera esconder que las reglas que hace suyas no son precisamente neutras.

Llama poderosamente la atención que las mismas personas que afirman con particular insistencia y frente a toda evidencia, tal y como lo revelan las leyes que afectan entre nosotros a las lenguas que los derechos no acompañan ni a éstas ni a los territorios, sino a las personas, no aprecien problema alguno en el enunciado que se ha convertido en guía principal del Manifiesto por la lengua común: el de que, mientras todos los ciudadanos españoles están obligados a conocer el castellano esto no es, al parecer, una imposición, sino un hecho cuya consistencia, sin más, se supone, los hablantes de otras lenguas disfrutan, sin más, del derecho a emplear estas últimas. Si sobran las razones para concluir que semejante enunciación contradice palmariamente lo que afirma el artículo 139.1 de la Constitución en vigor: "Todos los españoles tienen los mismos derechos y obligaciones en cualquier parte del territorio del Estado", más inquietante es que en la España de hoy se dé por demostrada, al parecer hasta el final de los tiempos, la adhesión popular a reglas como la invocada, en un escenario en el que se hace valer una oposición cerril al despliegue de mecanismos que permitan conocer si la ciudadanía acata esas reglas o, por el contrario, las repudia.

Para el nacionalismo lingüístico español la lengua castellana es superior, cómoda, fácil y útil, virtudes todas ellas que son siempre el producto de circunstancias naturales, nunca de la imposición y la represión. Las lenguas de los demás son, por el contrario, molestas, arcaicas, antieconómicas y francamente prescindibles. Al tiempo que la defensa del castellano se ajusta por definición a un impulso democrático, la de las restantes lenguas responde cabe entender a espurios y cavernarios intereses marcados por esa felonía que identifica el Manifiesto por la lengua común; si en las segundas se revelan por doquier los espasmos negativos de los nacionalismos, por detrás de la primera no habría, en cambio, nacionalismo alguno.

La estrategia principal no nos engañemos apunta a ratificar la situación de incómoda marginación y minoría de las lenguas no castellanas, y a hacerlo de la mano de medidas que tienen un cariz visiblemente asimétrico. Baste como botón de muestra el recordatorio de que los firmantes del manifiesto que nos ocupa entienden que, aun siendo recomendable que en las comunidades calificadas de bilingües la rotulación de edificios y vías públicas se registre en las dos lenguas, en modo alguno podrá realizarse en exclusiva en la lengua propia del país en cuestión, sin que,por omisión, y cabe entender, se rechace la posibilidad de que la rotulación se produzca únicamente en castellano.

El idioma y la fuerza

A los ojos de los nacionalistas lingüísticos españoles, la lengua común no se impone por la fuerza tal horizonte es ontológicamente inimaginable,frente a lo que ocurre, al parecer, con las lenguas no castellanas. Mientras se rechazan determinadas políticas alentadas por los gobiernos autonómicos que se limitan a reclamar para las lenguas respectivas las mismas prerrogativas de las que disfruta el castellano en Madrid, en Sevilla o en Valladolid, se prefiere olvidar cómo, en el pasado y en el presente, medidas aplicadas a menudo con saña y violencia han beneficiado de siempre al castellano y explican, siquiera parcialmente, su condición de visible preeminencia contemporánea. Mientras se manipulan y magnifican, en suma, los problemas que los castellanohablantes puedan encontrar en algunos lugares, se esquiva toda consideración en lo relativo a la delicada situación en la que se encuentran el catalán, el gallego y el vasco, y ello sobre la base de la increíble afirmación de que los objetivos de dignificación de esas lenguas ya han sido, al parecer, satisfechos.

No consta que los nacionalistas lingüísticos españoles, de siempre interesados en defender en exclusiva su lengua, se hayan pronunciado en momento alguno en favor de los legítimos derechos de los hablantes de las lenguas no castellanas. Que en los hechos el principio de libre elección lingüística en el sistema educativo sólo se postula para los castellanohablantes lo certifica la ausencia, dramática, de toda consideración en lo que atañe a ese principio aplicado, por ejemplo, en las personas de los hablantes de catalán, gallego y vasco que residen fuera de los territorios en los que las lenguas correspondientes son oficiales. Al cabo parece obligado concluir que esas lenguas no son percibidas como propias, circunstancia que da al traste, de paso, con cualquier proyecto creíble de bilingüismo: llamativo es que, mientras los nacionalistas lingüísticos españoles se desenvuelven orgullosamente como monolingües en castellano, se rechaza que los hablantes de catalán, gallego y vasco puedan comportarse como monolingües en las lenguas respectivas. Lo que en los hechos se reivindica un monolingüismo de facto es percibido en cambio como una afrenta cuando se sobreentiende que es la apuesta de los gobernantes de las comunidades autónomas que disponen de lenguas propias.

Una curiosa defensa

El Manifiesto por la lengua común configura, en fin, una curiosa defensa de una lengua que pareciera no tener a su disposición ningún tipo de apoyo. Para certificar lo contrario ahí están la maquinaria del Estado, el sistema educativo, un sinfín de rancias instituciones, el grueso de los medios de comunicación, buena parte de la jerarquía de la Iglesia católica, el respaldo de intelectuales de prestigio y, en fin, las propias fuerzas armadas. Por si poco fuere, y a tono con los tiempos, el manifiesto que nos interesa recaba para sus promotores la doble condición de luchadores por los derechos humanos y de defensores de los desheredados. Pena es que, por muchos esfuerzos que se hagan, el texto no acierte a ocultar la defensa obscena de privilegios tan impuestos como asentados, y la ritual demonización, también a tono con los tiempos, de quienes disienten, paradójicamente tildados, a menudo, de fascistas y totalitarios. Que semejante campaña sea atizada, en suma, desde medios de comunicación y cenáculos de la derecha más montaraz dice mucho de su sentido más profundo.


Firmantes:

Carlos Fernández Liria, profesor de Filosofía UCM
Montserrat Galcerán, catedrática de Filosofía, UCM
Pedro Ibarra, catedrático de Ciencias Políticas, UPV
Juan Carlos Moreno Cabrera, catedrático de Lingüística, UAM
Arcadi Oliveres, profesor de Ciencias Políticas, UAB
Jaime Pastor, profesor de Ciencias Políticas, UNED
Carlos Taibo, profesor de Ciencias Políticas, UAM

Post de Kaos en la Red

Cándido y Morala: "Si de algo nos arrepentimos, es de no haber quemado más barricadas para defender el trabajo"
Con palabras como éstas se expresaban Cándido y Morala en su intervención como invitados en el XXV campamento internacional de jóvenes revolucionari@s ayer por la mañana.
Redacción Corriente Alterna (Kaos. Laboral) [28.07.2008 14:08] - 103 lecturas - 1 comentarios

ampliar
Redacción Corriente Alterna

"Ellos nos llaman terroristas en sus periódicos por hacer barricadas para defender los puestos de trabajo, pero al día siguiente aparece una noticia con el despido de 2000 personas y de eso no dicen nada negativo. Si de algo nos arrepentimos es de no haber quemado más barricadas para luchar contra este terrorismo patronal". Con palabras como éstas se expresaban Cándido y Morala en su intervención como invitados en el XXV campamento internacional de jóvenes revolucionari@s ayer por la mañana.

Tras la bienvenida del sábado con una presentación del campamento y de la situación política del Estado español, en la que se denunció que la crisis económica la paguen los mismos de siempre -l@s trabajadores y capas desfavorecidas de la sociedad-, el recorte de libertades, etc... llegó el domingo por la mañana el primer forum, en el que se analizaron varias de las contradicciones más sangrantes del actual sistema capitalista. Ante más de 600 jóvenes activistas de multitud de países y en un entorno natural del corazón de Girona.

Empezando por la cuestión de la guerra, un compañero del estado español planteó el nefasto balance de las invasiones de Afganistán e Irak, destacando el necesario rechazo de las guerras imperialistas, ya sean avaladas por la OTAN, la ONU o cualquier otro organismo. No aceptaremos ninguna invasión de Irán y seguiremos denunciando el acoso sobre Líbano, Palestina, América Latina, etc. Los gobiernos como el español y el anterior italiano que se dicen de izquierdas y envían tropas a Afganistán, Líbano y otros países deben ser denunciados sin cuartel: son las neoliberales políticas antisociales e imperialistas que aplican y no las denuncias que reciben desde la izquierda lo que los llevan a la derrota política, moral y electoral.

La ponente francesa ponía en contexto la crisis actual, el papel de la especulación con el petróleo y alimentos como base de la misma. La crisis, a pesar de plantear condiciones objetivas para la posibilidad de un cambio radical no va acompañado por unas condiciones subjetivas, esa es la función de las organizaciones, trabajar por organizar las resistencias y el aumento de la conciencia por un cambio revolucionario. Desde Portugal se planteaba la situación generalizada de ataque a los servicios públicos y el mundo del trabajo. El neoliberalismo necesita un nuevo tipo de trabajadores flexibles y sin derechos, y a eso se dirige el conjunto de contrarreformas que estamos sufriendo. Sobre la cuestión ecológica un compañero sueco nos presentó con una bonita pero trágica metáfora la situación ambiental de urgencia que vivimos: los mineros antiguamente se llevaban un pájaro a la mina, así podían saber que faltaba el oxígeno si el pájaro moría y podían escapar antes de morir asfixiados. En el momento actual podemos considerar los casquetes polares en descomposición progresiva como el pájaro de los mineros... el problema es que ante tan preocupante aviso, la humanidad no puede escapar de la mina porque se trata de nuestro planeta. "No hay crimen más horrible que destruir voluntariamente la naturaleza y el hábitat de millones de personas solamente por incrementar las ganancias privadas, y eso es el capitalismo". Esta es la tragedia que nos pone en el dilema urgente de tomar un camino, retomando una fórmula anterior: "ecosocialismo o barbarie".

Sobre la lucha que desarrollaron juntos a sus compañeros de trabajo y la represión sufrida, Cándido y Morala, que nis visitan desde Asturias, nos dicen: "es una lucha colectiva". A ellos les tocó estar en el comité de empresa y cargar con los procesos judiciales de ese momento en la lucha por defender los puestos de trabajo en la naval. Pero la lucha es colectiva y desde abajo, y para que llegue a buen puerto las decisiones deben ser tomadas desde entre tod@s. Así de sencilla es la fórmula para el sindicalismo de clase que necesitamos. Es la voz de dos sindicalistas que llevan décadas defendiendo la dignidad y el derecho al trabajo, pero por su voz habla una generación de personas que pinta canas pero que no se resigna y entiende con claridad perfecta que su papel es continuar la lucha sindical no conciliadora con la patronal y poner las bases para el sindicalismo del futuro, para que la gente joven se implique directamente en la luchas por los asuntos que le afectan y enfrenten las amenazas que les acechan en sus puestos de trabajo y sus condiciones de vida en general.


También realizaron una llamada a extender la solidaridad con los 14 jóvenes de Cangas de Onís, a los "les piden 35 años de cárcel y 65000 euros, unos por manifestarse contra el Fascismo y otros solamente pasaban por allí. Exigimos la absolución de los 14 procesados y el cese del delegado de gobierno Antonio Trevín (PSOE)." (del Comunicado de la Plataforma escontra ka represión y poles llibertaes).

El campamento continúa con los talleres sobre el eje temático del día: la cuestión ecológica, con talleres específicos y una formación central. Y con los talleres permanentes sobre las diferentes luchas más urgentes que embarcan a la juventud: sindicalismo, movimiento estudiantil, migraciones y antirracismo, medios de comunicación, ecología y cambio climático y solidaridad con procesos en América Latina.

25 años de campamento y continuamos la lucha porque sobran las ganas y el tiempo apremia cuando la historia nos muerde la nuca con la extensión de la barbarie capitalista en todos los frentes.

Globalizando la resistencia

Per queixar-te de Telecinco

Tele5 ha firmat el Manifiesto por una lengua común, un exemple de racisme lingüístic i l'última puntada de peu del nacionalisme racista neofranquista espanyol.

Queixa't!

Jo ja he penjat la notícia a Kaos en la red. Em sembla una bona iniciativa, sensata, tot i que no ens faran gran cas.

Resum del que vaig extreure de dos conversacions

Aprofitant la setmana dels "Dies de Germanor Catalana" a la Catalunya Nord, entre nosaltres - l'Esbart Manresà - els mallorquins de Marratxí i l'Esbart joventut de Perpinyà; vaig parlar sobre política - en alguns moments puntuals - amb una dansaire de la Catalunya Nord i amb un mallorquí.

El mallorquí exposava que era socialista (allà hi ha força bipartidisme i encara és creuen que el PSOE Balear és pro catalanista) i que la nostra situació era molt millor, que allà parlar el català podia ser molt sovint faltar el respecte. A les ciutats com Marratxí no, però a la ciutat de Mallorca si. I que el problema amb els anglesos venia de que els castellans fa unes dècades s'aprofitaren de les seves mullers.

Alguns alemanys i anglesos sembla que s'hagin apropiat de territoris balears creant guetos. Hi ha discoteques on els mallorquins no hi poden entrar perquè parlen català.

La situació a la Catalunya Nord, on el català no existeix però si una cultura mig catalana mig barrejada amb cultura caló i cultura taurina, és ben diferent de la de l'estat espanyol. Allà tot i que jo vaig dir-li a la catalana del nord que França feia grans vagues que paralitzaven el país, ella em va dir que no servien de res. Tot i això em va semblar que ho deia perquè no li agradaven els merders i punt. La cultura política francesa es basa en Carla Bruni, i ara encara, amb les FARC i Ingrid Betancourt. Ho sigui, que no és millor que les cultures polítiques espanyoles. Li vaig preguntar com tenien a De Gaulle en un altar, si que Sarkozy tornés a la estructura interna militar de la OTAN i per tant, li fes l'ullet a Bush era una bomba per als francesos, i si ho havien criticat força. Ella em va dir que d'això no se'n parlava, que la gent passava dels polítics. Perfecte, 3/4 del mateix que en l'estat espanyol.

Tornant a la conversa amb el mallorquí em va dir que la nacional potser no la faran ara que hi ha canvi de govern. Li vaig recordar que el PP va voler fer la carretera anti-ecològica pel centre però per on passava la casa d'una popular la feien desviar un munt de km a la rodona. "Clar, és típic dels corruptes del PP" em va contestar.

Em va dir que aquí érem radicals en demandes nacionalistes i jo li vaig contestar - tot estranyant-me perquè ell era nacionalista - que realment no era ben bé així i que amb tots els respectes era una qüestió de la evolució de la maduresa del nacionalisme català quan aquest no s'ha pogut integrar en la tan esperada i no arribada pluralitat i federalisme espanyol. No és culpa nostre que siguem radicals - perquè ser independentista és ser radical - sinó que és causa de que no hi ha uns pobles d'Espanya; sinó un nacionalisme que vol disgregar i assimilar totes les cultures en l'invent "d'una única Espanya". Ells, els de Balears anaven a timó nostre, ell deia perquè són illes, i estan lluny i jo per història, perquè a cada Estatut em vist que la cosa no quallava, no acabava de quadrar i que per tant, el nacionalisme ha evolucionat naturalment cap a l'independentisme català.

Era una pena però qui ha tancat portes ha estat l'estat espanyol i el seu govern central.
Li vaig recordar que des de fa 20 anys aquí tampoc estem tan bé (a les terres d'interior) amb el tema lingüístic. La meva amiga va dir que era culpa dels marroquins. Jo li vaig contestar que d'entrada a Catalunya, hi havia més romanesos que marroquins, que són el primer col·lectiu immigrant i que no entréssim en tòpics que la culpa era nostre i de saber-nos vendre.

Si un castellà li diu a un llatí que es pot viure en castellà, quina necessitat té d'aprendre el català? Som nosaltres qui hem de posar mesures perquè o ve ho facin obligats o ve o faci'm de forma que els seduïm am la nostra cultura.

No recordo res més de les dues converses però van donar molt de si.



Risto: un gran publicista amb guió, publicitat gratis sortint del guió o realment s'ha posat en contra dels mecanismes d'OT?

Fa setmanes que la seva web està tancada: www.ristomejide.com

Fa setmanes que no se'l veu enlloc.

Fa setmanes que la gent es pregunta: Tot és real o és un guió? O una forma de crear publicitat per un "nou Risto Mejide"? Realment s'ha enfadat de tanta falsedat? Realment tot és un guió en que Telecinco - televisió que ha firmat el manifest on el català queda relegat com a llengua a no protegir - Valemusic i Gestmusic dels germans de la Trinca hi trauran forces diners? O Risto ha sortit del guió tot i que tot és muntatge per benefici propi? O realment s'ha enfadat?

Primer semblava tal com va dir Monegal, el gran crític de televisió de BTV, que o era un gran actor o que tot era real que les crítiques a tot el tinglado d'OT eren certes. En la següent gala ningú sabia si hi hauria pressions dels empresaris que financen el projecte (la carrera discogràfica) i el programa. Va sortir - per contracte - i no va criticar gaire, va ser força suau, tot i que va criticar la mala actitud de la majoria de la resta de companys. Sempre amb la seva especial forma de dir veritats.

En la última gala prometia que ho diria tot, però no va ser així. Fins al final, on va deixar plantat el programa i va dir que possiblement no el tornaríem a veure mai més a OT. Tot això és publicitat per a ell o tot és cert? De moment a molts ja ens pica la curiositat i més veient aquest video on deixa al BBVA sense cap mena de polèmica (no respon quan és compromís de contracte).

Recordo que al principi no m'agradava. Parlava mercantilment de persones i això no m'agrada. Ho deia tot amb males formes i de forma mal educada. Però tot ha de ser políticament correcte? O calen dir grans veritats de tant en tant amb un toc àcid? Evidentment, sense faltar.

Al cap i a la fi el mercat els tractarà com a productes.

I allò que es van treure de la màniga els de Cadena 100 (aquells que volen cançons enganxoses sense veu ni talent musical ni gust musical) es veu que és una forma me´s subtil de fer tongo donant tot el protagonisme i ressò al que no ha guanyat el programa d'OT. De moment, els seus fans estarem alerta.

Va guanyar la que té gust musical i té classe, i no la resta d'envejosos.

Esperem que el mercat no la converteixi en una meuca de cançons enganxoses però de poca veu.

Per cert, la seva afinació no se'n pot dubtar, hi ha un link que ho demostra.

Chávez no vol problemes

Chávez mostra a TV la samarreta que li va regalar Joan Carles amb el "¡per què no calles!"

  1. "El Rei i jo som amics des del primer dia, així que el retrobament havia d'arribar", ha dit el president de Veneçuela
Hugo Chávez mostra la samarreta que li va regalar el Rei. Foto: REUTERS / PALAU DE MIRAFLORES
Hugo Chávez mostra la samarreta que li va regalar el Rei. Foto: REUTERS / PALAU DE MIRAFLORES
EFE
CARACAS

El president de Veneçuela, Hugo Chávez, ha mostrat, entre rialles, la samarreta que fa dos dies li va regalar el rei Joan Carles a Palma il·lustrada amb la ja famosa frase que li va dirigir a finals de l'any passat a Xile: "¿Per què no calles?".

Chávez va rebre durant la seva recent visita a Espanya, de mans del Rei, la samarreta que porta estampada la fotografia que recull el moment viscut a la cimera iberoamericana de Santiago de Xile.

"Vam fer broma una estona (divendres passat). El Rei i jo som amics des del primer dia, així que havia d'arribar el dia del retrobament després de l'incident que hi va haver a Santiago; un incident que va ser sobredimensionat" pels mitjans de comunicació, ha dit Chávez en el seu programa dominical ¡Aló, presidente!.

També entre rialles ha dit que el Rei li ha demanat no revelar de qui havia rebut la samarreta: "No diguis qui me la va donar a mi", ha dit que li va demanar el monarca, i ha explicat: "A ell l'hi va enviar un amic i em va dir que l'havia guardat perquè sabia que algun dia conversaríem".

Reunions molt bones

A la fotografia també hi figura el president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i el ministre espanyol d'Exteriors, Miguel Ángel Moratinos.

"Tots tres són bons amics i les reunions (que va mantenir amb ells a Espanya) van ser molt bones, en un clima extraordinari. Bé, llavors, vet aquí Veneçuela respectada al món", ha destacat.

"L'imperi i la seva maquinària mediàtica"

Chávez ha aprofitat aquesta referència per al·ludir després a les versions de premsa que van circular durant la seva gira sobre unes ja desmentides intencions russes d'instal·lar bases militars a Veneçuela i a Cuba.

"Sempre inventen alguna cosa. És clar, és l'imperi i la seva maquinària mediàtica. Que si Chávez va autoritzar la instal·lació d'una base russa a Veneçuela, que si a Cuba instal·laran una base russa per als bombarders estratègics. ¡És l'atac contra els nostres èxits!", ha exclamat.

Comentari sobre els que m'estan criticant per ser de Plataforma per la Llengua i mirar Telecinco

M'he queixat igualment de que s'adhereixi al manifest la cadena privada. I després de que acabés OT no he tornat a mirar Telecinco. Jo també sóc col·laborador de la Plataforma per la Llengua. Per una setmana veient OT no crec que el boicot no funcioni. Entenc que el boicot és la solució que ens estan donant però no sé fins a quin punt tots els treballadors catalans de Telecinco tenen res a veure amb el que diu Telecinco i per tant els hi hem de fer boicot. A part necessitava saber com a persona interessada en la defensa del consumidor si Telecinco i Gestmusic feien tongo en el programa. Alguns/es dels treballadors de la cadena s'han queixat del que ha fet la seva cadena. No obstant han estat ben pocs. Ara seguiré seguint el que fa la meva cantant preferida i començaré a ajudar amb això del boicot tot i que em sembla que altres accions foren millors en eficàcia, però bé, no sóc ningú per queixar-me de la bona feina de la plataforma per la llengua. Ja no miraré més Telecinco, tot i que a part d'OT, no m'ho miro gaire.