dissabte, 14 de febrer del 2009

S'inicia la campanya a la facultat de GEP

S'ha creat GEP en una reunió al bar de la Cívica. Uns companys m'ajudaran a informar del tema a la Assemblea, a la PEF i a tots els estudiants.

A més, GEP, començarà a treballar la setmana que ve en el recull de propostes per la facultat.

Passarà classe per classe i posarà una fulla en blanc al passadís perquè hi escriviu les vostres propostes.

Per tant, reflexioneu sobre el que no us agrada a la facultat ja que demanem el vostre suport (i les vostres idees per millorar-la) en aquest projecte estudiantil.

divendres, 13 de febrer del 2009

Dimecres dia 18 de febrer hi hauran la xerrada orientativa i informativa sobre les pràctiques professionals

Avui a les Jornades de Docència de la facultat, la vice degana de Professionalització m'ha exposat que ja hi ha dia per la xerrada orientativa i informativa sobre pràctiques externes degut a la demanda d'uns companys de classe que li havia tramès a ella fa una setmana.

Pràctiques Professionals
Sessió Orientativa per al curs 2009/10


Dimecres 18 de febrer de 2009

Sessió Matí: 12:30h a l’Aula 12
Sessió Tarda: 16:00h a l’Aula 12

He enviat un correu a tothom de la classe (els que m'ho van demanar i els que no) pel correu electrònic institucional. I a alguns pel facebook. Per tant, ja estan avisats. Per cert, estic molt content que es facin tant al matí com a la tarda perquè hi pugui venir tothom Adaptant-se als horaris laborals i socials de cadascú.

El correu que he enviat pel facebook, al patatabrava.com i per l'institucional de la UAB:

Alguns de la classe em vareu demanar sobre això. Aquí teniu:

Pràctiques Professionals
Sessió Orientativa per al curs 2009/10

Dimecres 18 de febrer de 2009

Sessió Matí: 12:30h a l’Aula 12
Sessió Tarda: 16:00h a l’Aula 12

Per a més informació sempre actualitzat el meu bloc de la facultat: http://joangilcomajuntari.blogspot.com/ o politiques.tk

I per a més: joangilsobrebolonya.blogspot.com

Per cert, he obert al facebook un espai de queixes (GEP) ja us explicaré quan pugui i tingui temps je je.

dijous, 12 de febrer del 2009

Informo: demà Jornades de Docència al matí

Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia


JORNADA DE REFLEXIÓ

SOBRE LA DOCÈNCIA

2009


Divendres 13 de febrer de 2009

(últim dia del període d’avaluacions)

10-12h.

Els indicadors de graduació,

abandonament i finalització dels estudis

de Ciència Política i de Sociologia

(sessió organitzada pel Deganat)

12-14h.

La participació estudiantil a la Facultat

(el Deganat ha convidat els representants estudiantils a organitzar aquesta activitat)

Tarda: Si rebem més propostes, podríem organitzar també una sessió de 15 a 17h.

Informo: demà Jornades de Docència a la facultat

Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Des del curs 2004-05 la nostra Facultat ha endegat una prova pilot per tal d’introduir els crèdits- hora- estudiant a la Llicenciatura de Ciència Política i de l’Administració i a la Llicenciatura de Sociologia. A les Jornades de Reflexió sobre la Docència de 2009 ens proposem revisar aquest procés a través d’un seguit de discussions obertes a tot l’alumnat, el professorat i el personal d’administració i serveis.

En aquest primer anunci presentem un recull de totes les iniciatives de difusió i d’avaluació que hem dut a terme fins ara, les quals han generat la documentació de base per al debat. Tots els membres de la comunitat universitària de la Facultat podeu consultar aquesta informació a la carpeta de la Comissió d’Ordenació Acadèmica a l’Espai Comú del Campus Virtual.
La llista inclou les activitats següents:

• Els coordinadors de les dues titulacions han elaborat un informe anual sobre l’aplicació de la prova pilot, que han transmès al Rectorat, han presentat davant l’Equip de Govern i han discutit amb el professorat dels cursos on començaven a aplicar-se els nous mètodes de docència.

• Durant els darrers mesos del 2006 es va finalitzar un estudi, coordinat des de l’Equip de Govern mitjançant els coordinadors de les titulacions en Sociologia i en Ciències Polítiques. L’estudi es va centrar en tres grups de discussió, composats per cinc a vuit persones, [entre aquest jo i la Núria de la PEF] dels tres primers cursos de les dues llicenciatures. El van dur a terme dues estudiants de doctorat per tal de facilitar la lliure expressió dels participants en els grups.

• Els cursos 2006-07 i 2007-08 la Facultat ha participat al Pla de Dinamització dels Locals d’Estudiants de la UAB. Aquesta iniciativa consistia en una convocatòria de beques adreçades a estudiants per tal que perfeccionessin els canals d’informació i organitzessin discussions públiques sobre els canvis pedagògics.

Entre altres accions el Pla va dur les següents a terme:

o A la Sala d’Actes es va organitzar una sessió oberta al segon semestre del curs 2006-07, i dues més al maig de 2008 [presents tots: Assemblea i PEF].

o Es va obrir també l’Espai Comú de la Facultat al Campus Virtual a fi de difondre la informació a tothom. En aquest espai virtual podeu consultar tots els documents generats al llarg d’aquest procés, en especial, els projectes dels nous graus de ciència política i de sociologia, els informes de relatoria de les sessions públiques de maig de 2008, i un fòrum de discussió en què han participat membres de l’Equip de Govern i alguns representants estudiantils [bàsicament he deixat anar les meves opinions].

• Diversos membres de l’Equip de Govern també han demanat permís al professorat de primer curs per reunir-se amb els seus estudiants i recollir les seves principals preocupacions.

• Al segon semestre del curs 2007-08 es va demanar als estudiants que donessin una informació exhaustiva del calendari de les activitats d’avaluació del seu curs [el fulletons d'avaluació en que es posava la carrega lectiva i d'estudi de cada assignatura: treballs, etc. Es descuida les avaluacions al PDI i les assignatures].

• A l’octubre de 2008 han començat les trobades de la Comissió d’Ordenació Acadèmica, que s’ha tornat a convocar amb la participació d’estudiants després de les eleccions a la Junta de Facultat del mes de maig de 2008. La proposta de la Jornada oberta de Reflexió sobre la Docència ha sorgit al llarg d’aquest procés. Properament rebreu un correu electrònic amb una informació més detallada.

Podeu seguir el procés a través del Campus Virtual
Signat: Xavier Rambla
Vicedegà d’Ordenació Acadèmica
Dimarts, 2 de desembre de 2008

dimecres, 11 de febrer del 2009

Volem la REPOSOC!

"Volem la REPOSOC! I ja!" (XD)

Sobretot perquè he escrit un article sobre... no! aquest cop sobre Bolonya no... sobre Hugo Chávez. Que deu ni do també. Per donar una mica d'informació fiable o no (això dependrà de que considereu vosaltres com a font fiable) al debat chavisme si, chavisme amb matissos o chavisme no. Nou chavisme o ex-chavisme. Per donar l'altre visió que es va donar en un article de la primera REPOSOC sobre el chavisme que em va semblar que queia en alguns prejudicis europeus: és una dictadura, etc.; i sobretot que no comprenia com jo entenc i dibuixo la situació a Llatino Amèrica; que és molt diferent d'aquí. I també per veure el pròxim dibuix del Mochi!

Havia de sortir fa temps però l'Adam Majó (conegut de la facultat, estudiant, de la REPOSOC) fa uns dies em va dir que fins després d'exàmens res. Que està tot preparat (maquetat) però que falta imprimir-ho.

Els que treballen amb la REPOSOC, el seu president (Joan Alginet) i l'Adam per donar uns exemples, ho fan de valent però s'ha relantit pel tema ocupacions, exàmens, etc.

Tot això és una excusa per dir que la REPOSOC és una revista plural de la facultat. No es veta cap opinió i això està molt bé. A més, crea debat fora de l'aula.

Us deixo amb una entrevista feta per gent de la ETC als companys de la REPOSOC

Aclarida la meva presència a la Junta de Facultat

L'assembleari independent de la Assemblea de Polítiques (Manuel) em respon a la contestació "En qualitat de què vaig anar a la Junta de Facultat" feta fa uns dies al patatabrava.com i aquest bloc sobre el que van escriure al web de la PEF.

manusimarro, fa 20 hores
La meva pregunta és meva això primer. Venia al cas de la teva assistència, que figura al bloc de la PEF-fa-TUF, a la junta de facultat on es va elegir el degà. Tot lo demés no sé a que ve, perquè jo no ho he insinuat de cap de les maneres. Per cert, jo no sóc del SEPC i vaig a les assemblees. Coincidim amb molts plantejaments, t'ho asseguro. Espero veure't per la facultat, i també a les assemblees. Salut!

jgo, fa 10 segons
Perdona si et vaig contestar massa a la lleugera i preguntar-te coses que no saps a que em refereixo. És que, fa uns dies una companya de la UB del meu sindicat uns sepeceros li van fer una Assemblea extraordinària (amb arguments molt semblants als que em criticaven a mi) per deixar-la malament. I estic amb la mosca al nas... je je. Em sap greu, perquè tu almenys ets dels que preguntes als dos implicats d'un conflicte (un altre assembleari independent també ho fa) sobre un tema i no et quedes amb la versió que queda penjada al web del SEPC, de l'AEP, de PEF o de qui sigui. Això està molt bé. Tornar a baixar a una assemblea de Polítiques ho trobo impossible. Saps perquè? Perquè m'estimo més que feu feina la Assemblea (tota) que no que jo hagi de cantar-li les quaranta a algú del SEPC.

Molta feina pel Vice degà de Relacions Institucionals

1. Força estudiants marxen d'ERASMUS o de Sèneca al quart curs
El vice degà ha rebut moltes visites d'estudiants, sobretot del nostre grup classe (grup 1), sobre les estades amb ERASMUS i Sèneca. La anècdota ha estat que a tothom li deia que el millor era anar a Turquia, ho recomanava perquè com tots sabem avui ja haurà marxat cap allà. La veritat és que m'ha sorprès que molts companys de la meva classe vulguin marxar l'any vinent a un altre universitat d'un altre país. És un esforç econòmic i psicològic important. Viatjar és positiu, i més conèixer la resta del món, t'obre de mires i et fa més obert i tolerant; a més de tenir un coneixement més plural i intens sobre la realitat fora del nostre territori. El vice degà Serra doncs, ha tingut de rebre forces estudiants interessants en el tema. Ahir, una companya em recordava que era l'últim dia per preguntar-li res ja que demà marxava a Turquia.

2. La meva opinió sobre el mail anònim de l'examen d'una companya
En un altre ordre de coses, i tot i que en un primer moment no ho vaig posar en aquest bloc perquè em semblava que no era pertinent, ni interessant i semblava més "rumorologia" i premsa groga de la facultat que res més. El tema de l'examen d'una companya fet un altre dia. Tot i això, i tot i que el mateix professor de PIE (el mateix vice degà) ho ha fet públic via campus virtual per acabar amb els rumors. He decidit parlar-ne per tal de donar la meva opinió que no és pas de "pilota" a la meva companya o al meu professor. És una idea que crec que hauríem de tenir tots en compte. Per això exposaré la meva opinió.

Abans de tot recordar que va passar. Una companya (L.C.) va marxar de l'examen de PIE poc temps després de tenir entre les seves mans l'examen. Tot i que tots coneixem les seves excentricitats, recordem que tots pequem de prejudicis (cànons socials) i no ens adonem de que no som perfectes. És cert, que a vegades ha entrat mitja hora tard a classe (molts d'altres ho han fet -jo algun cop per la RENFE i no em vull excusar-), o ha fet algun comentari pesat per algú de nosaltres. Però m'imagino que com tots. De comentaris fora de to, estúpids, etc.; tot i que són la minoria en els debats que sorgeixen a classe, n'hem tingut tots. Jo vaig demanar perdó per enfadar-me molt amb la classe, exposant que part de la classe era més per raons egoistes que per raons de pes en el tema que no volien ocupar la seva aula, i que m'importava més la raó que el fet perquè jo havia perdut "el temps" defensant la postura de la classe amb arguments més socials (i menys egoistes -jo he pagat una matrícula) el dia de les ocupacions. Recordo que tothom ho va entendre perquè el to del debat entre tots va ser força alt (a veure, ara tampoc exageraré! poca cosa que consti, però si un xic exaltats estàvem tots plegats, normal d'una classe que almenys es posiciona). Per tant, el seu comportament a l'aula no és raó per justificar o no la seva actitud aquell dia. No té res a veure, i a part, no crec que tots coneguem la seva vida personal.

Aquí va el mail enviat pel professor (jo hagués dit el mateix sinó encara hagués quedat com que privilegio certes persones per tenir "certs" familiars o qualsevol estupidesa d'aquestes):

-------------------------------------------------------------------------------------

Sobre rumors malintencionats
Francesc Serra Massansalvador, divendres 30 gener 2009


M'han arribat rumors....

M’ha arribat per diverses bandes algun rumor i voldria sortir-ne al pas. Evidentment, no tinc per què donar explicacions públiques de les meves decisions més que a qui afecta directament, però atès que sembla que aquest rumor s’ha anat estenent i que afecta a l’honorabilitat d’una altra persona, vull deixar clars alguns punts:

- És cert que he donat l’oportunitat a alguns alumnes de fer l’examen final del passat dilluns en un horari diferent. Es tracta d’una pràctica no reglada ni obligatòria però estesa i molts dels alumnes de PIE sabeu que tendeixo a aplicar una certa flexibilitat en aquests casos. En tots els casos les raons de no haver fet l’examen han estat explicades de manera convincent, raonada i justificada i assumeixo totalment la decisió presa i les seves conseqüències.
- És cert que en un d’aquests casos, una alumna s’havia presentat a l’examen oficial i se n’havia retirat poc després. Aquesta alumna en cap moment ha amagat aquesta circumstància i sóc jo qui ha ofert la possibilitat d’afegir-se a un examen que ja havia previst per a altres companys; tinc coneixement de les circumstàncies personals d’aquesta alumna i, un cop més, assumeixo les conseqüències de la meva decisió.
- NO és cert que l’examen que van realitzar aquesta alumna i altres amb posterioritat a l’oficial fos el mateix. De fet és ben diferent i objectivament més difícil. En el seu moment vaig comentar a aquests alumnes que el plus de dificultat corresponia a la “penalització” per no haver realitzat l’examen en el seu horari i calendari, i ho van acceptat plenament.
- No considero que el fet de fer l’examen dos dies després beneficiï essencialment aquests alumnes; de fet, alguns (inclosa l’alumna esmentada) tenien exàmens el mateix dia que finalment el van fer amb mi.
- Puc entendre que la sospita que s’hagi comès un frau i/o favoritisme creï indignació entre els alumnes. També entenc i, de fet, agraeixo que se’m comuniquin aquestes sospites i aquesta indignació. Però una denúncia anònima és un mètode covard i insolidari que no puc acceptar de cap manera.

Quedo a la vostra disposició,

Francesc Serra i Massansalvador
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Bé, el fet és que tots tenim problemes. És cert. Una companya de classe em va dir que va tenir un problema molt gros un dia i bé va anar a fer l'examen el dia que tocava (quan dic molt gros, vull dir molt gros). A mi i a molts més també ens han passat coses semblants, no amb contextos com els que em comentava la companya; però clar com deia una amiga de classe, no tots ens ho podem "menjar" les nostres emocions o mals moments passats dies abans Hi ha gent que algunes situacions fora de la facultat (familiars, etc.) no les pot suportar i l'afecten a la classe (als treballs, als exàmens). S'ha de ser flexible i bona persona davant aquestes situacions. Estic d'acord amb el que deia la meva amiga. Mirar de solucionar el problema i intentar que no l'afecti més, però alhora ser flexible. Tot i que això serà -al meu entendre ha de ser així- decisió del professor (ja que és ell qui té la feina de tornar a fer l'examen), etc. Hi ha més gent que per raons mèdiques, de feina, etc. ha fet l'examen (aquest i d'altres assignatures) altres dies. Fins i tot per anar a TV3 un amic meu va fer l'examen el dia abans (molt més difícil; per cert). No és doncs una pràctica de favoritisme "perquè és ella". A mi em sembla bé aquesta flexibilitat, hi ha gent que treballa -i una reivindicació dels de tarda per compagina feina i estudis és fer l'examen fora de l'horari fixat al matí, la qual cosa passa sovint- i això no és positiu? Doncs si és per la feina, la salut, o per anar a la televisió; no pot ser per problemes personals aquesta flexibilitat? Jo crec que si.

La idea que comentava abans era la de la flexibilitat així quan el professor ho cregui convenient, és bo el debat i quan passen aquestes coses saber-ho; però en aquest cas, sembla que hi ha hagut més mala llet que res més.

Mail enviat al Campus Virtual sobre el dret a vaga dels jutges

He enviat un mail pel CV a tots els de la classe de 3r curs (grup 1) i al seu professor Joan Marcet al qual li vaig preguntar la resposta de la pregunta prèviament a enviar aquest mail per informar sobre el tema:

Mail per hotmail al professor Marcet:
Oi que la resposta a la pregunta a l'examen era que un poder/òrgan de l'estat com el judicial (els jutjats i tribunals són poders de l'estat) no poden exercir dret a vaga perquè en els articles de la Constitució sortia que eren part del Poder Judicial?

És que he enviat a la classe que el CGPJ ha dictat que ell no té competències sobre aquest tema i altres opinions. A la espera del TC que segurament dictaminarà que no tenen dret a vaga. També havia trobat fa un temps una mena de vaga que ja havien fet a Madrid...

Vaja, que era com si l'Exèrcit fes vaga (amb l'estat d'excepció que això comportaria), oi?

Mail al CV a tota la classe:
Diria que la resposta a la pregunta a l'examen era que un poder/òrgan de l'estat com el judicial (els jutjats i tribunals són poders de l'estat) no poden exercir dret a vaga perquè en els articles de la Constitució sortia que eren part del Poder Judicial. Algú devia posar erròniament que eren "funcionaris" i que tenien dret a vaga com tot treballador assalariat.

1. LA POLÍTICA JUDICIAL ÉS UN FRACÀS DES DE FA TEMPS

-http://www.elpais.com/articulo/madrid/huelga/jueces/atasca/3400/causas/elpepuespmad/19960205elpmad_24/Tes
Durant els anys '90: La 'huelga' de jueces atasca 3.400 causas
(Les mateixes raons, però fent una "vaga poc formal": fent la feina de forma més lenta)

2. QUI HA DE DICTAMINAR SI TENEN DRET O NO QUAN NO ESTÀ EXPLÍCITAMENT ESCRIT EN LA C.E.?

-Què diu el CGPJ de la vaga del 18 de febrer de jutjes?
http://www.elmundo.es/elmundo/2009/02/04/espana/1233759524.html

Resum: El CGPJ pot sancionar (per males conductes segons el seu reglament) les actituds dels jutges que surtin de la llei en la seva execució de la seva feina. La vaga però no està contemplada, per tant, no hi haurà sanció. La vaga, és un dret fonamental, per tant, és el propi TC qui ha de dictar si els jutges tenen o no dret a vaga. Vaja, que el CGPJ no té competències i li diu al TC (màxim òrgan) que dicti el que calgui.

-El Consejo rechaza el derecho de huelga de los jueces y no fijará servicios mínimos (titular del Mundo)

OPINIONS (MÉS O MENYS AMB ARGUMENTS JUDICIALS)
1. Cadascú diu la seva perquè encara ningú (en el si del Poder Judicial "ha dictat sentència"):

http://www.contencioso.es/?p=1293
-Los jueces no “son” poder del Estado, sino que “forman parte” del Poder Judicial. No es lo mismo “ser” que “integrar”. Veámoslo con un sencillo ejemplo. No es lo mismo ser “profesor universitario” que “ Universidad”, ni lo mismo ser “abogado” que ser el “Colegio de abogados”.

-http://www.elpais.com/articulo/opinion/Tienen/jueces/derecho/huelga/elpepiopi/20090211elpepiopi_4/Tes
La Constitución prohíbe a jueces, magistrados y fiscales en activo cualesquiera actividades políticas y sindicales, negociación colectiva y huelga incluidas. No otra cosa puede significar la prohibición de pertenencia a sindicatos del artículo 127.1 CE. Al fin y al cabo, toda huelga que merezca tal nombre, aunque formalmente no tenga a un sindicato detrás, es desde un punto de vista material una típica actividad sindical.

2. http://www.abc.es/20090206/nacional-tribunales/asociaciones-jueces-convocan-huelga-200902061321.html
Les associacions de jutjes declaran la vaga (jo diria que són els sindicats de treballadors qui ho han de fer -si volen fer-ho de forma legal- en el si del Comitè d'Empresa?, però clar, si ells no es poden sindicar... tampoc podran fer vaga - aquest era el meu argument a l'examen -).

dilluns, 9 de febrer del 2009

En qualitat de què vaig anar a la Junta de Facultat

De l'escrit del bloc de la PEF: CANVI DE DEGÀ A LA FACULTAT

"Per altra banda, l'Assemblea no va fer acte de presència a la Junta i no creiem que d'aquesta manera es faci cap bé als estudiants, ans al contrari."

3 comentaris:

Joan Gil Oliveras ha dit...

Jo hi era present.

PEF ha dit...

D'acord. Joan Gil va assistir a la Junta contradient els postulats de l'Assemblea de no assistir-hi.

Joan Gil Oliveras ha dit...

No hi havia cap postulat, vaig preguntar sobre que s'havia de votar perquè disciplina de vot si que tinc però no se'm va contestar, ells no van assistir-hi i jo si. Tan senzill com això.

M'ha arribat aquest comentari al meu espai del patatabrava.com:

manusimarro, fa 7 hores

Hola Joan, m'agradaria saber en qualitat de què vas assisteixes a la Junta de Facultat.

jgo,
En qualitat de persona elegida per unes eleccions a Junta de Facultat per 100 estudiants.

Ah... entenc... ja estan tirant merda sobre mi

Si et refereixes a la meva disciplina de vot és per la candidatura a la qual em vaig presentar: Assemblea d'estudiants. Se suposa que la assemblea no tenia un programa previ per defensar a la facultat (així alguns els és més fàcil fer i desfer); i per tant, en cada assemblea es decideix que es vota i es diu en representació dels estudiants representats en Assemblea (tot i que no sempre s'ha fet així, per exemple, a l'estiu) i per tant jo he de votar segons aquestes premises.

Que consti que no cal que sigui així. La legitimitat democràtica són els meus vots, i més en unes eleccions personalitzades (on votes un número de candidats individuals) com ho són les de junta. I a més, el fet de presentar-me sota el nom d'assemblea (la qual cosa no t'assegura res, perquè aquesta dependrà de qui la conformi durant cada curs), no em va pas ajudar en res a treure'n més o menys vots.

Evidentment se suposa que m'estimo el model assembleari (pregunta pels passadissos qui l'ha defensa't a mort) i que em sembla democràcia interna (legimitat interna legitimitat externa (vots) = perfecció). I que per això he decidit continuar votant (que no opinant, perquè a la junta tothom diu el que li don la gana) com la "assemblea" (="sepeceros"). El problema és que aquesta li és ben igual saber la opinió del nou degà, com ja té prejudicis sobre ell, no cal escoltar-lo; oi? Doncs jo vaig anar a la junta a escoltar la opinió del nou degà. Per sort, hi havia vot en blanc. Gràcies per fer-me la pregunta personalment.

En realitat vaig enviar-li uns quants mails al Marc Navarro (com estic bloquejat a la llista de la CAF i de la Assemblea, encara no sé amb quin putu dret) perquè em digués què pensaven fer amb la junta i quin vot exercirien (vot en blanc o si). No se'm va contestar. M'imagino que per la mateixa raó per la qual no van anar a veure al nou degà. Per continuar dient que la gent se'ls rifa, quan són uns hipòcrites i no s'adonen que la seva vida gira entorn (única i solament) de la política; i que viuen molt millor que tots nosaltres.

Calendari "Jo també vull millorar la meva facultat!"

  1. El Nou Deganat ha proposat un Pla Estratègic
  2. Durant dos mesos aquest pla està obert a la participació
  3. Els estudiants hem de repondre pro-positivament i proposar canvis en allò que creiem que hauria de millorar la nostra facultat
El grup creat al facebook perquè els estudiants de la facultat fem propostes davant el Nou pla estratègic del deganat: "Jo també vull millorar la meva facultat"; ja té 7 membres. De moment però necessitem créixer i per tant, mobilitzaré a la gent classe per classe i pel patatabrava.com, i via mail si cal; per tal de complir aquest calendari que ara plantejo:

- Principis de febrer: presentació del document de bases "Propostes per la facultat" i a més d'informar de la creació del grup estudiantil transversal "Jo també vull millorar la meva facultat", que anomenarem "grup d'estudiants amb propostes" (GEP). Simplement intentaré crear un grup d'estudiants a estil "comissió oberta" per tal de recollir propostes dels estudiants interessants en fer-ne. Recull de les opinions (propostes) en les Jornades de Docència del 2009.

- Mitjans de febrer: convocatòria d'una assemblea oberta per a tots els estudiants de la facultat. Deliberació, noves propostes, esmenes i votació final del document unitàri.

- Finals de febrer: presentació al Nou Deganat del document de propostes dels estudiants per incloure'l al Pla estratègic del deganat. Mitjançant una Junta de facultat extraordinària si així ho decideix el propi deganat.