dimarts, 27 de maig del 2008

Campus Virtual: fòrum del Deganat

La carrera acadèmica
  • 1.
    Sortides professionals segons el Col·legi de Politòlegs i Politòloges
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 18:58
    La formació pluridisciplinar i generalista dels sociòlegs i els politòlegs converteix aquests llicenciats en professionals polivalents en l’àmbit de les ciències socials. Així, les tasques que realitzen s’ubiquen tant en el camp de l’empresa privada com de l’administració pública i de les ONGs.

    1- A L’EMPRESA

    1.1- Organització d’empreses

    ▫ Desenvolupament de plans de comunicació interna i externa
    ▫ Imatge corporativa
    ▫ Elaboració d’una planificació estratègica general
    ▫ Assessorament

    1.2- Recursos humans

    ▫ Selecció de persones
    ▫ Anàlisi de llocs de treball
    ▫ Elaboració de plans de formació i promoció interna
    ▫ Estudis de motivació i d’integració de personal
    ▫ Assessorament en relacions amb els sindicats
    ▫ Negociació de convenis, de pactes i d’acords

    1.3- Màrqueting

    ▫ Investigació de mercats
    ▫ Publicitat

    2- A L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA

    2.1- Dins la pròpia administració

    ▫ Disseny de plans de previsions
    ▫ Tècnics d’Administració General
    ▫ Assessorament de càrrecs polítics i de grups parlamentaris
    ▫ Gestors/es de recursos humans i de polítiques de personal
    ▫ Agents de desenvolupament local i comarcal
    ▫ Disseny, avaluació i seguiment de polítiques públiques
    ▫ Anàlisi i explotació de dades
    ▫ Assessoria social
    ▫ Peritatges judicials
    ▫ Docència a l’ensenyament secundari i la Universitat

    Web: http://www.colpis.cat/


  • 1.1.
    Sortides professionals segons el Col·legi de Politòlegs i Politòloges (2)
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 18:59
    2.2- Dels serveis que l’administració ofereix als ciutadans

    ▫ Estudis sobre col·lectius (vellesa, migracions,...)
    ▫ Planificació de polítiques sectorials dels serveis socials
    ▫ Estudis sociològics sobre barris, sectors de població...
    ▫ Gestió de serveis i d’equipaments culturals
    ▫ Planificació sociocultural
    ▫ Planificació i gestió turística
    ▫ Orientació laboral
    ▫ Avaluació i intervenció en serveis sanitaris
    ▫ Disseny de polítiques educatives
    ▫ Gestió i planificació esportiva
    ▫ Planificació urbanística
    ▫ Mediació i resolució de conflictes

    3- A LES ONGs

    3.1- Dins la pròpia ONG

    ▫ Coordinació i direcció d’ONGs
    ▫ Gestió de centres de recursos: centres de documentació, base de dades, videoteques, hemeroteques...
    ▫ Planificació de serveis: informació i formació de voluntariat
    ▫ Disseny, assessoria i avaluació de projectes i de programes

    3.2- Dels serveis que l’ONG ofereix als ciutadans

    ▫ Assessoria d’àmbits de treball: educació, salut, desenvolupament urbà, habitatge, drets humans, desenvolupament integral,...
    ▫ Estudia sobre temàtiques específiques: marginació, ocupació, cooperació internacional, joventut, tercer món, mediambient,...
    ▫ Estudis sobre de població: dones, gent gran, joves, infants, refugiats,...

  • 1.1.1.
    Sortides professionals segons la realitat dura i pura
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:05
    1. Becàri/a de col·laboració.
    2. Precari, treballador temporal. "Munta cargues" fins arribar a
    3. Treballador/a del MacDonal'ds fins que després de 5 anys trobes feina.
    4. Fer enquestes. Més probable per sociòlegs/es.
    5. "Endoll" - dedicació a un partit polític o organització política.
    6. Assesoria, diplomàtics, treballadors ONG i altres agents socials.
    7. Amb 2 anys de periodisme, opinòleg, articulista, periodista en Ciència Política i Gestió Pública.
    8. En Grups de Recerca i Investigació de la pròpia Facultat (com a becari, postdoctoral, etc.)

    La carrera no està institucionalitzada per l'Estat espanyol. És molt nova i per tant, encara no es veu la seva utilitat. Alguns treballen als Estudis d'Opinió o fan d'assesors de polítics. Altres, el que surti. I aquests/es són la majoria.

  • 1.1.1.1.
    Percepció de l'alumnat
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:09
    http://selene.uab.es/fac-politiques-sociologia/docs/presentacio_percepcio_alumnat.pps#256,1,LA PERCEPCIÓ DE L’ALUMNAT RESPECTE LA SEVA FORMACIÓ A LA FACULTAT DE CIÈNCIES POLÍTIQUES I SOCIOLOGIA (UAB)

    http://selene.uab.es/fac-politiques-sociologia/docs/informe_percepcio_alumnat.pdf

    La Núria Garriga i jo hi varem participar.


  • 1.1.1.1.1.
    Sortides laborals segons la UPF i la Universitat et busca feina
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:17
    http://www.upf.edu/materials/cpgp/sortides/

    - Ho he dit molts cops, hi crec que és el correcte: la Universitat t'ha de formar. No t'ha de buscar feina. La relació "Mercat" i "Estat del Benestar" no poden tenir gaires vinculacions; sinó es difuminen.

    - Treball Campus és la ETT de la UAB. La UAB - universitat plural, oberta, il·lustrada i que aspira a transformar la societat; darrere de tot el discurs social presenta la seva cara més precària: Treball Campus. Hi ha algun estudiant que et dirà: Home! Però és ben útil! No diré pas que no, però és bastant cínic parlar de drets laborals en diferents conferències de la UAB, i després, promoure la precarietat laboral a través d'una ETT.

    - http://www.upf.edu/oil/ és la oficina de la UPF per buscar feina als llicenciats i diplomats. Els "xanxullos", les avantatges, la oportunitat de mà d'obra qualificada (i barata!) que busquen les empreses, ho poden trobar a la UPF.

    - Hi ha dos solucions. Eliminar aquests organismes o que siguin l'exemple del treball ben remunerat i no precari. Donar exemple (així els estudiants poden treballar a través de la universitat per altres empreses) és positiu. Promoure els aspectes negatius del mercat laboral és un problema: es socialitza des del principi en la nostra vida laboral posterior.

  • 1.1.1.1.1.1.
    Abans de tenir convenis amb empreses i transportar estudiants a la precarietat...
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:21
    ... la universitat et deixa treballar de forma precaria dintre de la universitat!

    SITUACIÓ TÈCNICS UAB: Facultat Ciències de la Comunicació
    EL MÓN DE LA INFORMACIÓ

    per Marcos V. A.

    Formo part dels assistant teachers de la facultat de Ciències de la Comunicació.Com ja sabeu fa uns anys, els tècnics de la facultat, que eren PAS, van ser re col·locats en altres centres de la UAB, per desavinences amb el rectorat i amb gran part del professorat. No tinc informació del què va passar, tampoc em vull posicionar, desconec els motius d’uns i d’uns altres, tot i que intueixo que va haver molt joc.

    El nostra problema principal resideix en el tipus de contracte que ens van fer. Com no sabien com justificar l’acomiadament dels anteriors tècnics, es van inventar aquesta nova figura - que em sembla que ja ha estat aprovada per Rectorat – ja que havien de fer-nos algun tipus de contracte. La creativitat de la UAB és grandiosa, i se’ls s’hi va ocórrer fer-nos un contracte de “professor associat”, però fals, perquè ni som professors, ni actuem com això. La nostra feina, consisteix a fer exactament la feina, que feien els anteriors tècnics. Però, clar, negoci rodó, contractes de 12 hores, cobrant el mínim, a prou feines 600 euros al mes, i obligant-nos a treballar 30 hores setmanals. No fitxem, però clar, les hores les fem, perquè si no, les necessitats estructurals no es poden cobrir. Duem així, més d’un any i mig. Ens fan, contractes de 6 mesos, que es van prorrogant. Al març, ens han fet un altre més, fins al setembre.

    La seva idea, és que el personal es vagi renovant, perquè en principi es pretén que sigui una espècie d’estança entre la llicenciatura i el món professional. Però diverses contradiccions apareixen:


    - Molts de nosaltres ja teníem experiència prèvia en el món professional, així que el tema d’aprenentatge cau pel seu propi pes. Som deu en total, 5 en el torn de matí i 5 més en el de tarda. Pràcticament 4 de nosaltres ja havia treballat en temes audiovisuals.

  • 1.1.1.1.1.1.1.
    AA
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:22
  • 1.1.1.1.1.1.1.1.
    Abans (2)
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:24
    - Quin sentit té la renovació del personal, si ells admeten, que durant aquest temps hi ha hagut una millora considerable, opinió estesa entre professorat i alumnat. En què beneficia a la qualitat de l’ensenyament, si contínuament, la gent es va, per les dolentes condicions laborals, o perquè no pots estar més d’un cert temps. La qualitat del servei empitjora, ficant a gent nova, sense cap tipus de formació (a nosaltres mai ens van formar, ens vam espavilar com vam poder gràcies també que teníem experiència contrastable). En resum una gran mentida. A més, en repetides ocasions hem demanat cursets de formació de diversos softwares, però mai s’han dignat a contestar les nostres peticions.
    - Quina diferència hi ha entre la nostra funció actual i la qual havia abans, si fem els mateix, però cobrant 2 o 3 vegades menys.
    - Si tenim contractes de 12 hores, perquè ens fan treballar com si anés un treball de 30 hores, fins i tot ens fan venir al juny, juliol i entre semestre, quan els quals són realment professors, no treballen durant aquestes èpoques, o almenys, no durant tota la setmana - Sens dubte, depenent de la consideració de la validesa del model el més terrible és el frau en el qual consisteix la nostra contractació. Per altra banda, l’actitud del deganat ha estat opaca, ens han deixat de la mà de déu, amb falses promeses i deixant passar el temps, per evitar enfrontar-se amb el problema. Fins i tot, ens han amenaçat directament perquè no intentéssim contactar amb cap tipus d’associació sindical, i ens han recomanat no explicar a ningú res sobre el nostre contracte. Pel que, la gent té por a represàlies, i els hi costa mobilitzar-se.

  • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.
    Abans (3)
    [ Joan Gil Oliveras ] 23/05/2008 19:25
    - Quin tipus d’aprenentatge es pretén quan gran part del material de la facultat és obsolet, i difícilment, el trobaràs en el món professional exterior. No entro a valorar, si és difícil o no, tenir una renovació, ni si dintre dels pressupostos tenen cabuda, però el fet, és que les taules de so de ràdio, per exemple, no tenen res a veure en les que pots trobaràs a qualsevol ràdio municipal cutre.
    Aquest nivell de maltractament, arriba al seu punt més paradoxal, en anècdotes com la següent: fins ara els quals no treballaven en cap lloc més (difícil, ja que treballem 6 hores diàries aquí, combinar-lo amb altra feina és molt complicat), els fan ser autònoms, amb el compromís de reemborsar-los la quota cada mes. Doncs, fins a fa bé poc, a molts els devien 5 mesos. Calculeu el que això significa econòmicament per a algun de nosaltres. Això últim s’ha solucionat, però és clar que nosaltres, que fem una feina molt important pel desenvolupament de tres carreres, som la última prioritat de la direcció actual del deganat actual, i si res no canvia, seguirem sent els últims “micos”, encara que es canvia la direcció de la facultat.

    Weeb: rebotigainformativa.wordpress.com

  • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.1.
    Opinions a Patatabrava.com
    [ Joan Gil Oliveras ] 26/05/2008 20:02
    Esta carrera es una mierda

    Así es, a tal conclusión final llego. Demasiados trabajos en grupo y pocos incentivos.

    Me voy a las Vegas a recrear los hechos de Miedo y Asco.

    Lo sé, te aseguro que he estado mirando...se te ocurre algo mejor?? Este año ha sido una pérdida de tiempo. Para mi almenos.

    Yo, con mi sobrada nota de sele, me iré a psicología o similares, donde no haya gente mediocre.

    Qué suerte. Yo me iría a historia. Pero alomejor es una ida de olla. Si, lo es.

    Y del arte, así lo bordas.

    historia es un coñazo... para cambiarte de sociologia a historia mejor no lo hagas!!!

    historia es un coñazo... para cambiarte de sociologia a historia mejor no lo hagas!!!

    Sociología mola, hay perras y las asignaturas no son tan difíciles.

    Mikel, vas a pringar en todas las asignaturas. Si crees que te vas a librar de trabajos en grupo o de gente mediocre, mejor aprueba un exámen del MENSA y dedícate a investigar pagado con subvenciones estatales

    sociologia mola, pero creo que psicologia puede estar mucho mejor...

    sociologia esta be, sols que hi han assignatures una mica xustes, com economia...

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tio ets massa! el curro k li fots a tot això no té preu. Cada vegada em sorprèn més el teu blog t'ho dic molt en serio continúa així.....jo no dic res però la coordinació de la PEF necessita un bon líder xD

Cuidat crack!!!!!