divendres, 23 de gener del 2009

Les setmanes plenes d'exàmens

1. Exàmens i treballs alhora

Aquesta setmana blanca és per estudiar, però també per acabar alguns treballs. Alguns són la prova final de la assignatura però en algun cas, no, i cal també estudiar per l'examen final de la assignatura. En altres casos és dona el temps de la setmana blanca per acabar de perfeccionar el treball de la assignatura com passa amb Seminari d'Habilitats Professionals. Això mateix passa a Comunicació, tot i que allà és culpa de la jornada d'ocupacions. Bé, tampoc ens queixarem, no tenim més de 3 exàmens a la setmana. Sort a tots i totes!

2. Xerrada UNANIMUN (el cònsol dels EUA a Barcelona tornava a la facultat)

Tal i com li vaig dir a un company d'UNANIMUN, penjar els cartells la tarda anterior quan la majoria estem a casa o a la biblioteca estudiant; és gairebé inútil. Li vaig dir que jo també sé com costa muntar un acte i que sempre hi ha imprevistos. Però que cal avisar abans d'un acte així. També la tria de la setmana no és la millor degut a que la majoria d'estudiants estan frisant pels exàmens, tot i que amb més informació algun/a més hi hagués anat fent un recés en els estudis.

El vice degà de Relacions Institucionals, present a l'acte, em va explicar que van ser el Degà Sanahuja (que li van dir fa dos dies que presentés el cònsol), ell mateix, i 7 estudiants (tots segurament d'UNANIMUN). Va exposar que calia canviar aquestes formes, perquè s'assabentin la resta d'estudiants, cal comunicació (part del Programa del Nou Deganat al qual també hi pertany ell). El cònsol va parlar de qüestions foça interessants com Guantanamo i Obama. També va dir que es podria crear un seminari de diplomàtics (cònsols, ambaixadors) dels EUA al món. Això estaria enllaçat amb el Seminari especial i prestigiós que tenia en ment del Nou Deganat.

3. Què en pensa la PEF del Nou Degà?

La PEF ha fet un escrit exposant la seva simpatia pel Nou Degà i donant les gràcies a l'anterior (malgrat les divergències que diuen que han tingut amb ell):
"La Plataforma d'Estudiants considerem que les bases que planteja el sr.Cardús denoten la seva consciència i voluntat de millorar les coses i de realitzar una bona gestió. (...)
Per tot plegat, i després de valorar el seu programa, la PEF va votar afirmativament al relleu."

També aprofiten per carregar contra la Assemblea: "Per altra banda, l'Assemblea no va fer acte de presència a la Junta i no creiem que d'aquesta manera es faci cap bé als estudiants, ans al contrari."

Lo qual és fals perquè jo represento la Assemblea d'estudiants i ve hi vaig ser present. Vaig votar de forma individual perquè no havíem consensuat cap votació però la meva disciplina de vot continua amb la Assemblea, tot i que fora de la Junta de Facultat el meu distanciament amb la orientació de la Assemblea és possiblement insalvable fa que molts cops no m'adhereixi a les seves propostes d'acció i reivindicació, tot i que la majoria de cops els he acabat donant suport; però ara per ara ja me n'he cansat, és cert. Però d'aquí a dir, això, podríem pensar que jo no hi era present. Ja els he comentat al seu bloc que "Jo hi era present".

4. Una demanda estudiantil d'un grup classe pel tema de les pràctiques externes que són obligatòries a quart curs de llicenciatura

Li he enviat a la nova vice degana de "Professionalització" ("Mercantilització") i estic esperant la seva resposta:

Pràctiques externes (xerrada de febrer 2008)‏
De: Joan Gil Oliveras (jgoflash_1@hotmail.com)
Enviado: jueves, 22 de enero de 2009 23:23:56
Para: sara.moreno@uab.cat (sara.moreno@uab.cat)
Hola i benvinguda al "club dels que vivim a la facultat",

Sóc un estudiant de la facultat, juntari, que li voldria demanar -a demanda d'un grup classe- si podria (o té previst) fer una reunió o xerrrada d'orientació sobre l'adhesió (tria d'institucions, empreses, etc.) a les pràctiques externes (que en la llicenciatura són obligatòries) que es fa al febrer ja hi ha que hi ha dos convocatòries (la darrere és al setembre).

Ja em contestarà quan tingui temps,

Moltes gràcies;

Joan Gil