dimecres, 21 de gener del 2009

Votació del Nou Degà de la facultat: el Salvador Cardús

1. El encara degà de la facultat, Josep Maria Sanahuja, finalitza una etapa, agraït.

És la fi d'una etapa; convulsa a la facultat, però que ha comportat també alguns èxits històrics. El mateix degà ho ha expressat així. Diu que està molt content i que no s'arrepenteix d'haver estat degà durant 3 anys. Que s'han dut a terme més activitats formatives i de debat (conferències sobre temàtiques actuals a la Sala d'actes), que s'han aprovat dos nous plans d'estudi (el nou degà ha reconegut que es pensava que la situació de la aprovació seria menys tranquil·la del que ha estat) i que s'ha iniciat la participació estudiantil a la facultat als òrgans institucionals així com s'han creat grups estudiantils propis de la facultat com UNANIMUN i REPOSOC que són enriquidors i tenen certa presència i estabilitat activa. Al meu entendre part d'aquests èxits són del Xavier Rambla pel que fa grau de Sociologia i participació estudiantil. I del Jordi Argelaguet pel que fa al grau de Polítiques, pel que fa les actes de les juntes de Facultat i pel que fa al bon ambient de la facultat.

2 membres de la PEF i jo mateix volíem donar-li les gràcies personalment per haver estat degà, en aquests temps, tenint en compte el "marró" que això comporta; i deixant de banda -jo- el que pogués haver opinat sobre la Assemblea d'estudiants al llarg de les ocupacions i d'altres accions reivindicatives de al Assemblea de facultat. Tot i això avui havia marxat d'hora i no li hem pogut agrair la seva activitat com a Degà de facultat. Crec que s'ho mereix a nivell personal. Quan puguem li donarem les gràcies.

2. El nou degà Salvador Cardús h
a estat elegit avui en Junta de Facultat especial

Avui els estudiants presents a la Junta de Facultat, tots els membres de la PEF i jo mateix; juntament amb el PDI i PAS juntari (i havia algun professor d'oient per la importància de l'acte) hem votat Si o En blanc la candidatura de degà. Tal com explica el nou bloc del Deganat "34 dels quals han donat el seu vot afirmatiu a la nostra candidatura, i hi ha hagut un vot en blanc".

imagen-1.png
El nou equip de Deganat. Tal com ha dit el Nou Degà hi ha equilibri entre gèneres, departaments, titulacions, edats i experiència institucional (continuïtat i renovació). El nou equip té dos pesos pesants coneguts per tots: els coordinadors de titulació Xavier Rambla i Jordi Argelaguet. També s'incorpora la jove Sara Moreno en l'àmbit de la professionalització (pràctiques externes).

El meu vot ha estat positiu ja que només tenia dos opcions, els altres membres de la Assemblea no s'han dirigit a mi sobre el tema tot i jo preguntar-lis; doncs he acabat donant un vot de confiança al nou equip de Deganat. Molts es pensaven que el meu vot era el blanc, però no ha estat així.

El nou degà ha recordat que la votació en junta sense cap candidatura alternativa, ni temps per debatre el Programa Estratègic per la facultat no ha estat positiu. Però que ve amb ganes, perquè té un projecte i un bon equip. I vol que tot el professorat reculli aquesta il·lusió i la dugui en el dia a dia. Vol dur la facultat en un lloc en l'espai universitari. Molta gent de la casa -inclòs jo- li varem dir que això era més un marró que una alegria, i que gairebé ens ho prenem com si fos responsabilitat institucional, li hagués tocat o com un pesam. I que aquesta idea ha de canviar. Precisament les condicions adverses en les ocupacions l'han fet decidir en presentar-se. Una decisió que ha recordat que és lliure i responsable, plena d'il·lusió i idees aplicables.

Amb empenta. A part d'anècdotes i comentaris "obamistes" el Nou degà ha fet un discurs molt positiu i obert a les aportacions al seu Programa Estratègic per a la facultat. Un discurs llarg que ha entusiasmat a tothom. En Joan Alginet (PEF) ha agraït al degà sortint la seva feina, i ha exposat tota la confiança al nou degà. La Eva Anduiza ha exposat la seva simpatia cap al nou deganat. I en Joan Botella ha exposat que és molt positiu tenir una visió de futur estratègica de facultat, que és el que calia, s'està a la altura dels temps. També ha agraït el deganat sortint.. Jo he exposat al final la meva opinió, que ja vaig dir-li a ell personalment en la reunió que varem fer ahir: l'estil no m'acaba de fer el pes, cal veure que farà davant un final de curs que es preveu difícil; i que m'agrada molt personalment que ens digui que parlarà clar i que el Deganat tindrà posicionaments i a més ferms. El tema de fer respectar les normes i la seva especial obsessió pel tabac, li he recordat que depèn com s'explica i com es consensua aquest respecte a la norma és fa realitat o no. El fet de tenir en compte el PAS m'agrada especialment. I que les idees per dinamitzar la facultat són positives. Per això he pensat que votar No, no tenia sentit i era molt lleig tenint en compte el marró i que cal donar confiança al nou equip. Com tampoc hi havia el No i la abstenció, m'havia de decidir en votar en blanc o Si i per tant, he votat que Si, per les raons anteriorment exposades. I m'ha sorprès que algú votés en blanc, quan molts/es s'han pensat que he estat jo.