dimecres, 18 de febrer del 2009

Les xerrades a la facultat. Pràctiques Externes, JNC i UNANIMUN

Abans de que el vice degà de Relacions Institucionals (o Internacionals) s'anés a Turquia; va ser present a una xerrada que va muntar UNANIMUN amb la presència del cònsol dels Estats Units a Barcelona. Això també és formació. Però per culpa d'una mala comunicació -i potser mala organització interna d'UNANIMUN i dinamització estudiantil a la facultat- que és habitual en moltes d'altres organitzacions d'estudiants. L'assistència va ser doncs, lamentable. Va ser l'últim acte del Josep Maria Sanahuja com a degà de la nostra facultat. D'això fa forces setmanes. Van haver menys de 10 persones (a vegades, anar a escoltar no vol dir formar-se, si no t'ho escoltes amb atenció).

En canvi, ahir mateix, a la xerrada de la JNC: Compromís, Universitat i País; amb presència del president de la JNC i el cap del GAU de la JNC a la UAB, David Heredia; hi havien més de 15 persones, unes 20. Va ser força interessant -hi vaig ser present- perquè el president de la JNC va recomanar per sobre de tot que la joventut s'impliqués, tant li era si a JERC, JEV o als seus. Però que fés alguna cosa per la col·lectivitat, més enllà dels estudis, la vida social i la vida familiar. Em va semblar molt correcte i interessant. I va haver un posterior debat entre ell i jo sobre el Pla de Bolonya, el qual la JNC diu Si amb matissos, al qual jo hi dic No, però no a qualsevol preu No. Vaig exposar que com es poden fer convenis amb les empreses si hi ha dèficit universitari, ja que això du a convenis en condicions de desigualtat on els criteris els acabaria posant la empresa. També vaig preguntar- amb resposta poc convincent- perquè JNC no firmarà la carta a la rectora de mínims de la Taula Rodona sobre finançament feta a l'ETC.

La xerrada de les pràctiques externes que va fer una persona de secretaria i la vice degana de professionalització -que estava disposada a fer tutories personalitzades quan fos- va tenir molta presència d'estudiants ja que hi havien cartells pels passadissos (tampoc molts). 41 estudiants al matí, i un número semblant a la tarda, van ser presents a la xerrada informativa ja anunciada en aquest bloc. Em va agradar que també es fes a la tarda pels de tarda.