1a notícia:
La Plataforma per la Llengua ha denunciat l'empresa Decathlon davant l'Agència Catalana de Consum per incompliments flagrants de la Llei 1/1998 de Política Lingüística. Segons la Plataforma, Decathlon, al contrari de la tendència actual -on la majoria de centres comercials, inclosos els especialitzats i els supermercats, ja disposen d'un catàleg i serveis d'atenció al client en català-, no reconeix els drets lingüístics bàsics del consumidor català i incompleix com hem dit la Llei de Política Lingüística vigent. Des de l'entitat s'ha demanat a l'empresa que no discrimini ni ofereixi un tracte diferenciat al client català respecte de la resta de consumidors.
Un estudi realitzat el 2006 per la Plataforma sobre l'empresa Decathlon, titulat "Decathlon i el català" (PDF) va constatar que l'empresa continua incomplint la llei en el 68% dels catàlegs. I és que només el 13% del volum total de l'empresa és en català. De la mateixa manera Decathlon no disposa de versió catalana a la seva web, ni empra el català en l'etiquetatge dels productes [Decathlon web corporativa mundial - Decathlon Estat espanyol]. Tot i que la Plataforma per la Llengua ha constatat que a nivell oral d'atenció al client hi ha "normalitat", en canvi a nivell escrit l'absència del català és preocupant. De fet la multinacional no té previst adaptar-se a la llei de política lingüística ni pel que fa als catàlegs ni a etiquetar els productes en català, un dret recollit a l'Estatut del Consumidor de Catalunya des de l'any 1993.
Aquesta actitud ha sorprès negativament la Plataforma per la Llengua, ja que tot i que Decathlon disposa de molts centres al mon, el mercat català és el quart en importància a nivell mundial, amb 22 botigues en territoris de parla catalana. L'entitat troba incomprensible que l'entitat menyspreï d'aquesta manera el consumidor catalanoparlant quan Decathlon respecta plenament altres mercats molt menys importants, pel que fa a nombre de consumidors. Per exemple a Bèlgica Decathlon disposa de pàgina web en flamenc i francès, i de catàlegs i etiquetatge en neerlandès, a la part flamenca, i en francès, a la part valona. I en mercats que per a Decathlon suposen un mercat molt més petit, com a Rússia (on només hi té una botiga), Hongria (3 botigues) o Holanda (2 botigues), l'empresa s'ha adaptat a la realitat lingüística d'aquestes zones. Per a més informació podeu visitar l'estudi de la Plataforma.
La rectificació de la empresa davant la discriminació:
L'empresa Decathlon, que compta amb diversos establiments al nostre país, ha incorporat el català al seu lloc web. La incorporació de la versió en llengua catalana a la web de Decathlon arriba després que tant la Plataforma per la Llengua com la WICCAC s'haguessin dirigit a l'empresa per demanar-li aquesta versió en català, de manera que ara ja es pot consultar en aquesta llengua tota la informació de la companyia i els seus productes, tal i com es pot fer en altres idiomes.
Al seu dia la Plataforma per la Llengua va fer un estudi que destacava l'excepcionalitat que marcava Decathlon pel que fa a la llengua catalana respecte a altres llocs i llengües en situació similar al català, a les que no discriminava com a aquesta. La Plataforma ha efectuat un seguiment i ha estat en contacte constant amb l'empresa, i ha constatat la bona voluntat de Decathlon, que finalment ha traduït al català la plana web.
Smartwatch Xiaomi mi band
Fa 8 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada