dimarts, 22 d’abril del 2008

Moderats necessiten extremistes

Quan un grup, sector o lobby de pressió és moderat, necessita extremistes que tot i no estar vinculats fan molta més pressió (almenys que faci danys importants) a aquell òrgan el qual se'l reclama drets o interessos. Els moderats els necessiten perquè sinó no poden formar un grup homogeni i una guia a seguir, massa pluralisme, massa sectors interns, cal diversos grups, i uns (amb els quals es col·labora puntualment) s'usen (s'auto-usen perquè els radicals necessiten dels moderats per aconseguir quelcom, tot i que molts sectors poden fer el doble joc segons resultats i el context) i pot ésser que pel mateix ideal o reivindicació. Són "germans" fins que uns passen els "límits".

4 comentaris:

Apolavage ha dit...

Bé per sorpresa avui he trobat aquest blog, és lo que te el google que t'obre les portes d'un nou mon.

El post el deixo no per l'entrada d'avui sinó per l'escrit a títol personal per l'Assemblea (com deu sortir el meu nick no em deus reconèixer, sóc en Marc).

Jo no sóc ni del SEPC, ni de l'AEP ni de cap altre sindicat, si et soc sincer molts d'aquest moviments els desconec. Però des de que vaig entrar a la Universitat aquesta segona vegada vaig decidir que en volia prendre part de tot el que m'atragues i per això estic a l'Assemblea.

T'haig de reconèixer que el teu escrit no l'he acabat de llegir, m'ha sapigut molt greu llegir que et senties ofès per els comunicats del SEPC. Simplement dir-te que per sobre de tot ets persona racional i això fa que et respecti, després de l'actuació de dimecres et puc arribar a valorar i tot, penso que va ser una situació difícil però que no et vas amagar i això m'agrada. M'agraden les persones valentes.

Però tot i això si que t'haig de reconèixer que soc partidari de regenerar el moviment estudiantil, no perquè ho digui el SEPC, sinó perquè els sindicats (tots dos!) ús en heu oblidat que existeixen les assemblees i que a més són més persones.

Vaig assistir a la ultima PMDUP com a representat de l'Assemblea i la veritat, vaig pensar que no i pintàvem res, els sindicats governen la PMDUP tot i ser només 2 de la dotzena llarga d'assemblees que hi deuen haver.

Si penso que la AEP no esta en la mateixa situació que el SEPC o les Assemblees és per fets com la seva absència en els fets del rectorat el passat divendres. En principi era una acció plantejada des de els tres col·lectius no? és per això que penso que la AEP poder no esta dient un "si crític" però si que diu un "no a Bolonya" amb la boca petita. Estem en moments decisius, la unió fa la força i la veritat no soc partidari de que la AEP surti de la PMDUP però perquè això passi s'ha de regenerar el moviment estudiantil, hem de fer pinya per poder lluitar perquè és ara o mai.

Espero poder-ne seguir parlant, m'ha agradat descobrir aquest blog, penso que pot ser una nova font per poden entendre moltes de les coses que passen en aquest moviment.

Joan G. ha dit...

Jo crec que la SEPC és la que porta els merders de sindicats a les assembles perquè en aquelles les que no controla no hi participa. El meu sindicat sempre ha cregut en les assembles tot i les corrents internes.

Joan G. ha dit...

Merci pel comentari!

Anònim ha dit...

vaig tard, però tinc uns quants comentaris per aquest post.

Estic absolutament d'acord amb la teva reflexió sobre extremistes i moderats, però volia afegir que si bé els lobbys de la dreta són forts i unitaris, l'esquerra no té lobbies, només té grupuscles dividits que defensen (defensem) coses semblats però cadascú per la seva banda. A veure quan ens unim per fer quelcom unitari. NOmés per posar un exemple: l'1 de maig és una de les festes de l'esquerra... i és unitària? JUAS! Vergonya ens hauria de fer!

I per una altra, comentar el comentari sobre SEPC. Jo sóc de comunicació, i tampoc sóc ni d'AEP ni de SEPC, però sí de l'assemblea. Tornant al de dalt, encara que els sindicats no estigueu d'acord, és vergonyós que es presenti una moció de censura a un sindicat per no utilitzar els mateixos mitjans. No sé per què AEP no va pujar al rectorat, però sé per què no hi vaig pujar jo: crec que així no es fan les coses (la primera vegada encara, la segona menys, i cada cop és més ridícul). Tothom s'equivoca, i AEP no és menys, però la lluita que fan (feu) és necessària i us necessitem amb les assemblees.

Salut!!