divendres, 4 de juliol del 2008

62è post

Fa 11 mesos
RENFE, el problema s'agreuja; ETA i apagada a Barcelona

En una societat del Benestar, amb un tripartit sota la conselleria d'ICV en Medi Ambient, amb un PSOE al poder i un PSC a casa nostra, amb una empresa seriosa com és la de trens... no pot passar això.

Em refereixo a la vergonya de cada any i que continua a l'estiu. Avui, el centralisme barceloní, ens ha fet baixar d'un tren que anava cap a Manresa per unes avaries del matí i el migdia perquè quatre gats anessin a Barcelona. He de dir que segurament interessa més que hi hagi més trens allà on en circulen menys per les avaries, però queda malament. La gent tornava a cridar "això no pot ser!", "va home va!" I és que sempre estem igual. A tota Catalunya. I hem d'esperar fins al gener perquè la Generalitat de Catalunya tingui la competència de Rodalies i les pugui igualar a les del FFCC, tot tenint en compte 30 anys de nul·les inversions en infraestructures per part de l'Estat espanyol a Catalunya, degut a la estratègia de castellanització del país.

Sort, que et tornen el bitllet. Mira, almenys el següent dia vas gratis. I si no vas a la feina, quasi t'és millor esperar dos hores per problemes típics de la RENFE que no rebre un bitllet gratuït degut a la situació dels universitaris. Que ens roben i ens deixem robar a cada botiga de cada ciutat no vivim.

Esperem que quan ho tingui el tripartit posi mesures, sobretot, en les catenaries, i la seguretat. I la llum. La resta (ser ràpids, asiduïtat dels trens) és secundari, per ara, però també important perquè un país funcioni bé.

Clar, que ara ja ens hem igualat a Nova York amb les apagades a Barcelona, i per tant, ja som una ciutat més que ha fet la pena davant la comunitat internacional. Això fa decaure el prestigi de Barcelona. Però no faré demagògia com CiU i el PP. Qui té la culpa, i s'obliden aquests partits per interès partidista, és la empresa. Que és la que ofereix el servei.

Ja veurem que faran aquests usuaris després de les reclamacions. Canviaran d'empresa? No crec, desgraciadament, no crec que passi.

En un altre ordre de coses, ETA perd el cap de logística i per tant, després de les últimes detencions. ETA no té amagatalls. Continua intentant fer explotar quelcom i demostrant la seva força amb la kale borroka. Però el que ha de fer és tornar a la treva de foc, la qual mai tenia que haver abandonat, almenys per la dignitat que els pugui quedar al moviment abertzale radical pro-etarra.

És el moment que Batasuna entri a les institucions i deixi estar ETA sola, que li ha portat més maldecaps (suport popular, finançament, no entrar en les eleccions, perdre prestigi i suport popular) que res. Imaz ja ho preveia fa poc.

Tot i això, la policia nacional continua posant-los a tots a disposició dels jutges.

Imaz, més clar en aquest tema que el lehendakari Ibarretxe, molt personalista, ho té clar: el fi de la ETA és la solució.

Tornant però al tema de la RENFE, algú em podria dir perquè no ens ho traspassen ja? Els tècnics que Adif seran els mateixos no? On està el desajustament?

22 visites |

acabada, fa 10 mesos [Eliminar comentari]
Perdona, Imaz és espanyolista i com tots els espanyolistes tenen clar que "la fi d'ETA" és la solució, però, evidentment, sense passar per les concessions polítiques.
No crec que te'n recordis, series massa petit, però en un article magnífic de Salvador Cardús, afrimava: "Qui digui que la pau no té preu, és que no la vol". Queda del tot resumit el problema.